Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Hei Her er mitt løsningsforslag til R2 eksamen V2026.
Si gjerne fra om eventuelle feil eller forbedringer før den legges ut på hoved siden .
Legger også oppgavesett fra UDir.
Ny versjon etter en liten fix !
Fikset litt på oppgave 4 del 2
Ser veldig fint ut dette, du kan sammenligne med de andre løsningsforslagene som ligger i hovedtråden til R2/S2-eksamen også.
Eneste jeg tenker som bør endres er enheten til 1c (Del 2). Siden D(t) fra før av har enhet gigabit/time, må D'(t) få den noe sære enheten (gigabit/time)/time.
SveinR wrote: 15/05-2026 18:38
Ser veldig fint ut dette, du kan sammenligne med de andre løsningsforslagene som ligger i hovedtråden til R2/S2-eksamen også.
Eneste jeg tenker som bør endres er enheten til 1c (Del 2). Siden D(t) fra før av har enhet gigabit/time, må D'(t) få den noe sære enheten (gigabit/time)/time.
Ja , dette har jeg glemt å tenke på . Skal fikse det. Takk for at du brukte tid for å se over.
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan