Løsningforslag til R2 eksamen V2026

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
SpreVitenskapVidere
Dirichlet
Dirichlet

Hei :D Her er mitt løsningsforslag til R2 eksamen V2026.
Si gjerne fra om eventuelle feil eller forbedringer før den legges ut på hoved siden .
Legger også oppgavesett fra UDir.
Ny versjon etter en liten fix !
Fikset litt på oppgave 4 del 2
Attachments
Eksamen R2 V26 -FO-Løsningsforslag-1.pdf
(1.71 MiB) Downloaded 14 times
Eksamen REA3058 Matematikk R2 V26.pdf
(1.48 MiB) Downloaded 21 times
Last edited by SpreVitenskapVidere on 16/05-2026 15:37, edited 2 times in total.
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
SveinR
Abel
Abel

Ser veldig fint ut dette, du kan sammenligne med de andre løsningsforslagene som ligger i hovedtråden til R2/S2-eksamen også.

Eneste jeg tenker som bør endres er enheten til 1c (Del 2). Siden D(t) fra før av har enhet gigabit/time, må D'(t) få den noe sære enheten (gigabit/time)/time.
SpreVitenskapVidere
Dirichlet
Dirichlet

SveinR wrote: 15/05-2026 18:38 Ser veldig fint ut dette, du kan sammenligne med de andre løsningsforslagene som ligger i hovedtråden til R2/S2-eksamen også.

Eneste jeg tenker som bør endres er enheten til 1c (Del 2). Siden D(t) fra før av har enhet gigabit/time, må D'(t) få den noe sære enheten (gigabit/time)/time.
Ja , dette har jeg glemt å tenke på . Skal fikse det. Takk for at du brukte tid for å se over.
Livet er et kaotisk system, og vi kan ikke forutsi det i mer enn noen få sekunder. Så nyt livet ditt med å være omsorgsfull og delende.
Farhan
Post Reply