Eksamen R2 H2015
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Grothendieck
- Sted: Oslo
Si ifra om dere finner noen slurvefeil.
- Vedlegg
-
- R2 H2015 - Del 1 - Løsning.pdf
- (141.32 kiB) Lastet ned 922 ganger
-
- Pytagoras
NLøs gir numeriske løsninger av likninga.
LøsODE løser difflikninger (ODE = Ordinary Differential Equation).
LøsODE løser difflikninger (ODE = Ordinary Differential Equation).
Nløs vet jeg ikke helt, "Løs" er for vanlige likninger, LøsODE er diff.likninger. (ODE=Ordenary Differential Equation)Dolandyret skrev:Når vi er inne på CAS-temaet. Er det noen som gidder å kort forklare forskjellen på kommandoene "Løs", "NLøs" og "LøsODE"? Mulig det er flere også.
Hei!DennisChristensen skrev:Si ifra om dere finner noen slurvefeil.
På oppgave 4 b) skrev jeg nøyaktig det samme som deg i dag, på eksamen, dvs A = 7.
Men så, så jeg jo at det skraverte området er avgrenset i en del av både grafen til f og F. Så, det endte med at jeg delte figuren opp i trekanter og trapes, beregnet s summen av arealene til dem, også endte jeg opp på 27/4, så det kan hende at jeg regnet feil her, for det svaret er nærme 28/4 = 7, som jo er helt likt som ditt. Men du har jo sikkert selvfølgelig rett. Mend et jeg siter med, er å faktisk forstå at det er slik det er. Jeg ble liksom ferdig med alle oppgavene på del 1 1 time og 10 minutter før kl. 12, også satt jeg med denne oppgaven i hele denne timen, og brukte først samme utregning som deg, men tok en x (kryss over), og gjorde den sistnevnte metoden.

-
- Lagrange
Neida, den integrerte av funksjonen f gir oss arealet under grafen. Dette vil bli ett begrenset integral som Dennis viser til. Det oppgaven sier at du skal finne det markerte flatestykket, dvs. arealet som er avgrenset av f og x = 1 og x = 4. Arealet er da gitt ved F(4) - F(1).
Fint at noen ordner et løsningsforslag på dagen, takk for det!
Men jeg lurer på hvordan karakterskalaen for R2 eksamen ser ut. Jeg ser at det er 60 poeng totalt på hele eksamen. Finnes det andre faktorer som kan trekke opp karakteren?
Men jeg lurer på hvordan karakterskalaen for R2 eksamen ser ut. Jeg ser at det er 60 poeng totalt på hele eksamen. Finnes det andre faktorer som kan trekke opp karakteren?

Okei. Ja, jeg gjorde jo samme utregning/resonnement helt først, men så følte jeg at dete var feil der og da fordi jeg har jo to opptegnede grafer. Derfor føler jeg at oppgaven kan mistolkes til en viss grad ettersom av figuren kan det fremkomme at flatestykket er først avgrenset av f og F, og den andre delen er bare avgrensen av f og x-aksen.Fysikkmann97 skrev:Neida, den integrerte av funksjonen f gir oss arealet under grafen. Dette vil bli ett begrenset integral som Dennis viser til. Det oppgaven sier at du skal finne det markerte flatestykket, dvs. arealet som er avgrenset av f og x = 1 og x = 4. Arealet er da gitt ved F(4) - F(1).
Men jeg gikk tross alt manuelt til verks ved å dele opp i figurer, og få til så nøyaktige og rimelige avrundinger. Da endte jeg opp på 27/4, noe som er ganske nærme 7. så jeg håper de gir meg uttelling her, også tatt med i betraktning at jeg brukte at [tex]F(4)-F(1)=6+1=7[/tex] først, men så kommenterte jeg at jeg tar i betraktning med at er to grafer, og at jeg velger sistnevnte metode.
-
- Lagrange
Det ligger jo ett i innlegget over ditt.. lolNervøs eksamensjenye skrev:Noen som har laget løsningsforslag? Kan dere legge link her i så fall?
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
-
- World works; done by its invalids
Takk! Har lagt inn en lenke til forslaget ditt på eksamenssiden.jonasgilje skrev:Her er et forslag til LF:
Dåkker, har et spørsmål :
På oppgave 7 i del 1 i c , jeg jo beregnet den samme vektoren som på løsningen som er her på nettside, Men glemte å å forenkle normalvektoren dvs. jeg sskrevet [−21,−21,−14] isteden for −7[3,3,2] og også regent d). Tror dåkker at jeg skal få mindre poeng?
På oppgave 7 i del 1 i c , jeg jo beregnet den samme vektoren som på løsningen som er her på nettside, Men glemte å å forenkle normalvektoren dvs. jeg sskrevet [−21,−21,−14] isteden for −7[3,3,2] og også regent d). Tror dåkker at jeg skal få mindre poeng?