Privatlærer i matematikk VGS

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
noranora
Fibonacci
Fibonacci

Hei! Jeg er 17 år gammel og skal ha matematikk p2 neste år (altså VG3 siden jeg ikke har matte på VG2, bare VG1&VG3). Når jeg gikk ut av 1.Klasse ifjor sommer var jeg farlig nær til å stryke i matte. Ettersom jeg ikke har noe som helst form for matte i år, kommer jeg til å slite veldig mye neste år, fordi da skal jeg ha 5 timer matte i uka. Jeg er redd for at jeg ikke greier å gå opp i karakter siden jeg har hatt ett mattefritt år, og at jeg kommer til å stryke når jeg er ferdig med vgs.

Jeg går på offentlig skole, og der er matteundervisningen med 30 elever i hver klasse. Jeg har store konsentrasjonsproblemer og greier derfor ikke å konsentrere meg når vi er så mange i klassen. I 1.Klasse var vi bare 15 elever per klasse, men det var også vanskelig fordi alle trengte like mye hjelp. Jeg og foreldrene mine har derfor vurdert å skaffe en privatlærer til meg slik at jeg kan forbedre meg. Jeg har hatt privatlærer i naturfag før, og da gikk jeg opp 3 karakterer, så jeg tror det vil hjelpe å få privatundersvisning i matte også. Problemet er at vi ikke finner noen privatlærere på internett. Vi har vært på en del hjemmesider, som http://privatundervisningen.no, men de tilbyr veldig få timer (jeg trenger minst 2 timer i uka gjennom hele året). Så derfor: vet dere om noen veldig seriøse mattelærere som kan hjelpe meg? Han/Hun bør ha en veldig pedagogisk bakgrunn slik at han ikke bare kan hjelpe de som er flinke i matte, men også de som sliter veldig mye. Det er også viktig at læreren har forstårelse for at jeg sliter med konsentrasjonen. Prisen er samme hva, så lenge jeg får hjelp! hehe!:) :)
magneam
Cantor
Cantor

Hvor i Norge kommer du fra?
noranora
Fibonacci
Fibonacci

Bærum i akershus:)
Markonan
Euclid
Euclid

Du kan jo prøve å henge opp en lapp om det på matematikkbygget ved universitetet i Oslo. Der er det sikkert mange flinke studenter som trenger litt ekstra penger!

Jeg har sett det henger en del slike lapper der fra før, men jeg vet ikke hvor bra responsen er. Men på en annen side skader det vel ikke å prøve?

Ps Asker er bedre enn Bærum. :P
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
magneam
Cantor
Cantor

Jeg er mentor i noe som heter ENT3R-TENK på Universitetet i Oslo. Ta en titt på hjemmesiden vår, og se om det kan være noe for deg

http://www.matnat.uio.no/tenk/index.html
Post Reply