Hvordan regner man 4B^2 + 2ab + 1/4a^2
Jeg skjønner at det er 2 kvadratsetning som skal brukes, men har problemer pga brøken inni der.
Og blir
t^4 - 4t^3 + 4t^2 =
t^2 (t^2-4) ?
Faktorisering
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Riemann
Hvorfor spørr du om dette når det er akkurat samme, bare omvendt fortegn på midterste ledd iforhold til den posten jeg svarte på i stad?
Hvor vil du hen?
Hvor vil du hen?
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Ingeniørmatematikk IV
^Jeg er ikke enig i den harde tonen. Slike ting kan være vanskelig når man ikke kan det skikkelig. Det hjelper ihvertfall ikke å kritisere.
Over til oppgaven:
er du sikker på at du har skrevet riktig, får ikke til å forkorte noe som helst
skal det være 1/(4a^2) eller (a^2)/4
Over til oppgaven:
er du sikker på at du har skrevet riktig, får ikke til å forkorte noe som helst

skal det være 1/(4a^2) eller (a^2)/4
-
- Riemann
Kunne evt spurt om det samme i forrige post.. Hard tone, kor? Vet det er vanskelig, vært der selv og jeg, bare spurte på om det var dette eller den forrige som var opprinnelig oppgave...
Ingeniørmatematikk IV
Ingeniørmatematikk IV
Ingen problem, men dette er jo et mattehjelpforum så da må det jo være lov å spørre om ting selv om man har spurt om lignende før 
Men ikke mening å kritisere, bare følte jeg måtte nevne det, siden jeg fremdeles husker hvor slitsomt det kan være å lære seg potensreglene

Men ikke mening å kritisere, bare følte jeg måtte nevne det, siden jeg fremdeles husker hvor slitsomt det kan være å lære seg potensreglene
-
- Riemann
Ja, ser den... Nei, var ikke sånt ment... Får slenge ut spørsmåla hvis det skulle være noen
...

Ingeniørmatematikk IV
Ingeniørmatematikk IV