Ops, en liten feil fra min side der ja.meCarnival wrote: Din er positiv mellom 0 og 1 så blir vel [tex]\infty[/tex] og opp til 0 eller x = 1
Skrevet det i posten over...
[tex]x^9-2x^7+x^5\leq 0[/tex] når [tex]x\leq 0[/tex] og [tex]x=1[/tex]
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Ops, en liten feil fra min side der ja.meCarnival wrote: Din er positiv mellom 0 og 1 så blir vel [tex]\infty[/tex] og opp til 0 eller x = 1
Klar over det, men siden det er to forskjellige steder på fortegnsskjema det er løsninger så er det løsning ene stedet, eller det andre stedet.. Jeg har aldri skrevet og som en løsning når jeg har drevet med fortegnsskjema, men jeg er over hode ikke sikker... Jeg mener å huske det er sånn hvertfall.. Noen andre kan jo rette det hvis det feil det jeg menerakihc wrote:¨meCarnival wrote:Kan vel gi svaret i to formater, men jeg bruker kun denne:
[tex]x \in <\infty,0][/tex] V [tex]x = 1[/tex]
Ser at du redigerte men du fortsatt noe å påpeke på, at du skriver V som betyr "eller", her skal det skrives "og" hvis du snur på V så får du "og"
Nå ble det riktig med parentes som snakket om var feil i din forrige innlegg,men istedenfor uendeligtegnen din skal man skrive en pil som går mot venstre på samme plasseringen som uendeligtegnet og den V som skulle vært opp ned så den sier "og" og ikke "eller".akihc wrote:¨meCarnival wrote:Kan vel gi svaret i to formater, men jeg bruker kun denne:
[tex]x \in <\infty,0][/tex] V [tex]x = 1[/tex]
Dette er jeg helt enig i!thebreiflabb wrote:Ops, en liten feil fra min side der ja.meCarnival wrote: Din er positiv mellom 0 og 1 så blir vel [tex]\infty[/tex] og opp til 0 eller x = 1
[tex]x^9-2x^7+x^5\leq 0[/tex] når [tex]x\leq 0[/tex] og [tex]x=1[/tex]