Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Realist1 wrote:Besvarelsen er jo den samme, uansett om den er levert klokken 2 eller klokken halv 11, så vi har fått kverulert oss til at det ikke spiller noen rolle. Tvert i mot synes jeg nesten det bør dra opp om man faktisk klarer det fort. Blir feil hvis en sinke bruker 5 timer på noe som andre gjør på to timer, så skal det trekke opp for han som sitter 5 timer, selv om det til og med kan være en dårligere besvarelse. Det kan selvfølgelig ikke være slik, for da oppfordrer man jo nærmest til slurvefeil, men å trekke folk ned fordi de arbeider fort, blir jo direkte latterlig. Å belønne noen for å være treige er jo heller ikke helt logisk.
Ja, du sier noe der ... Word!
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Realist1:
Gode argumenter, og jeg er helt enig med deg. Du er helt sikkert en reser uten like, en såkalt toppkarakterelev (haha, tenkte på posten her om dagen nå), og imponerer nok sensoren stort.
På en annen side, så er det mange elever som ikke imponerer sensor like mye, og jeg tror disse får tilgodesett noen "poeng" for å vise initiativ ved å sitte tiden ut. (Selvfølgelig helt galt, man skal premieres for besvarelsen - ikke viljen). Dog tror jeg verden fungerer slik...
Selv har jeg vært ferdig med prøver/eksamener tidlig, og da har jeg sittet som en idiot og ventet på at tiden skal renne ut. Det er fordi lærere jeg har hatt, som også har vært sensorer, har understreket viktigheten av å sitte tiden ut.
Jeg klarer altså ikke å tenke at det ikke er en faktor i beslutningsprosessen, fordi de har vært eller er sensorer selv.
Hadde jeg vært sensor, så hadde det ikke vært en faktor, og i tilfellet, så ville den i alle fall fungert slik som du sier; de som leverer fort og bra får kudos for det.
Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.