Sitter litt fast på en oppgave, og er egentlig redd jeg har misforstått hele oppgaven. Er en del av 2P-Y pensum.

Oppgaven lyder som følger:
Vi har gitt funksjonen:
h(x)= -0,029x^2+0,48x+2
Tegn grafen til h med x verdier for -10 til 30.
Jeg valgte så kommandoen funksjoner i GeoGebra, og plottet inn -10 i startverdi, samt 30 for sluttverdi
Videre sier oppgaven:
Et kulestøt i friidrett blir filmet på video og analysert. Høyden til kula i meter over bakken er gitt ved h(x). x er avstanden målt i meter langs bakken.
Marker på grafen den delen som beskriver banen for kulestøtet.
Jeg regnet ut h(x) verdiene til -8, og fant at dette var 0,016. (-0,029x-8^2+0,48x-8+2 = 0,016) Ergo må høyden på ballen være 0,016m ved -8. Jeg valgte -8 som start på banen, da både -9 og -10 fikk en høyere h(x)-verdi enn -8. Det er vel mest sannsynlig at banen begynner der høyden på kulen er lavest?

Jeg regnet så videre alle h(x)-verdien til jeg kom til 20, da 20 har h(x)-verdi på 0, altså der ballen landet. Dette stemte også med grafen, grafen skjærer x-aksen her.
Problemet er at grafen stemmer ikke ifølge til de første utrengingene mine, altså fra -10 til grafen skjærer y-aksen. Den har en annen kurve enn det grafen originalt viser, så jeg lurer på om jeg har gjort feil her et sted?

Videre sier oppgaven...
''Hvor høyt er kula i kasteøyeblikket''?
Hvordan skal jeg finne ut dette? Blir helt frustrert, føler jeg har gjort helt feil, har brukt kjempelang tid på dette.

Skal man bare velge en logisk høyde ballen er i, varierer ikke dette fra person til person, eller er det en utregning for dette også? Når grafen skjærer y-aksen er høyden på ballen 2m, så kastet kan jo nesten ikke begynne der?
Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Sette veldig stor pris på svar!