Nye læreplan eksamen 1t

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei

Vil de nye kompetanse målene under eksamen matematikk 1T høst 2013 være aktuelle eller fremtrer disse til vår eksamen?
Vaktmester
World works; done by its invalids

De nye kompetansemålene er først aktuelle til vår-eksamen, ikke den eksamen som er i morgen. Lykke til, hvis du har tenkt å ta eksamen i morgen.

Edit: Sa jeg i morgen? Mente selvfølgelig på mandag.
Gjest

Er du 100% sikker Vaktmester?
Jeg skal også ta denne eksamenen på mandag og var litt nervøs for dette med å kunne tegne figurer med digitale hjelpemidler ettersom jeg aldri har gjort det.
Vaktmester

Er 100 % sikker. Vi underviste hele 2p på skolen jeg jobber på med eksamen til jul, og derfor har vi sjekket og er vi sikre på hva som gjelder. :)
damc
Cayley
Cayley
Sted: kollemo
Kontakt:

Betyr dette at alt av sannsynlighet som f.eks. binomiske og alle de tingene kommer på eksamen høst 2013? Og at de gamle læreplanmål gjelder for denne eksamene?
Damc
Bilde
Vaktmester

Fant fasiten: http://www.udir.no/Lareplaner/Finn-lare ... areplaner/
Læreplanene skal tas i bruk på alle årstrinn fra og med skoleåret 2013-2014. De første ordinære skriftlige eksamenene i fagene er våren 2014. Sentralt gitt skriftlig eksamen høsten 2013 prøver de gamle læreplanene som gjaldt frem til 31.07.2013.
Synes dette er veldig naturlig - for hvem er det normalt som har eksamen på høsten? Jo, de som strøk til våren - da er det naturlig at man ikke endrer læreplanmålene for dem. De skal ha en ny eksamen i det de hadde undervisning i forrige skoleår.
Svar