Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Hæ? Trekker èn karakter for en fortegnsfeil? Så om du har 6 fortegnsfeil så stryker du? Det går jo ikke an...
Så forhåndssensur fra i fjor vår, der stod det at om man fikk 15 poeng (utav 60) så stod man.
???
Heh. Får håpe det
Bare jeg som er litt paranoid etter en elendig prestasjon i går. Og hjalp heller ingenting å se på vurderingsskjemaet til sensorene, hvor de hadde skrevet karakter 1 fra 0-77% rett, før jeg leste det som stod nederst at det der blir fastsatt etter forhåndsensuren, så var sikkert bare tall de hadde dyttet in i excel. Ja. Uff. Gikk ikke min vei i går, altså. Satser på å "ta igjen" på muntlig på fredag!
lindakatt wrote:Heh. Får håpe det
Bare jeg som er litt paranoid etter en elendig prestasjon i går. Og hjalp heller ingenting å se på vurderingsskjemaet til sensorene, hvor de hadde skrevet karakter 1 fra 0-77% rett, før jeg leste det som stod nederst at det der blir fastsatt etter forhåndsensuren, så var sikkert bare tall de hadde dyttet in i excel. Ja. Uff. Gikk ikke min vei i går, altså. Satser på å "ta igjen" på muntlig på fredag!
Håper jeg får fysikk på muntligeksamen, for å si det sånn!
Muntlig er jo som oftes mye greiere enn skriftlig... Jeg håper virkelig å trekke krumlinjet bevegelse, kvantefysikk eller relativitetsteori på eksamen. Får helt hetta om jeg får gravitasjon magnetiske og elektriske felt, det holdt lenge å slite seg igjennom de oppgavene på eksamen i går... Ja ja.
Forresten, hva kom dere frem til på den oppgaven hvor man skulle vurdere om det var massen eller farten som hadde mest å si?
lindakatt wrote:
Forresten, hva kom dere frem til på den oppgaven hvor man skulle vurdere om det var massen eller farten som hadde mest å si?
Massen inngikk i faktoren [tex](\frac{m}{M}+1)[/tex], og når M blir stor, blir brøken svært liten i forhold til 1. Dessuten blir det tyngre å slå med køllen. Ballens fart var derimot direkte proporsjonal med køllens hastighet.
lindakatt wrote:Heh. Får håpe det
Hadde ikke fysikk 2 eksamen nå, tar den neste år (privatist) , men grensene i kjemi i sensorveiledningen var ca. 80 % for å stå, når da forhåndssensuren kom, sto der at grensene var
1 1-24%
2 25%-
osv.
Det vil si at de ble endret kraftig, noe lignende må nok skje her også, skjønner ikke hva slags folk som har lagt inn de grensene i vurderingsskjemaene i år
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.
Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.