Abelkonkurransen
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Cantor
Det har vært en stadig nedrykk i denne konkurransen, ser det ut som. Fikk høre forrige dag at hun som ble "skolemester" på min tidligere videregående skole (tre skoler til sammen) dette året, hadde mindre enn halvparten av den poengsummen jeg fikk da jeg gikk 2. året.
Litt usikker på hva du mener her, men som mange andre i denne tråden tror jeg nok dette er primært mer grunnet vanskelighetsgraden på årets konkurranse enn et synkende kunnskapsnivå.SquareKnowledge skrev:Det har vært en stadig nedrykk i denne konkurransen, ser det ut som. Fikk høre forrige dag at hun som ble "skolemester" på min tidligere videregående skole (tre skoler til sammen) dette året, hadde mindre enn halvparten av den poengsummen jeg fikk da jeg gikk 2. året.
-
- Abel
Det var mange førsteklassinger som deltok fra skolen vår i år, så jeg håper at grensen blir lav slik at ikke de blir fraskremt da mange av de har et stort potensial. Noen som husker ca hvor lenge etter konkurransen at grensene pleier å bli publisert?
Noen nyehter? 

-
- Abel
Resultatene kom den 9.des i fjor. Hold pusten litt til...
Da er poengrensene lagt ut: http://abelkonkurransen.no/
Poengrensene for å gå videre til andre runde ble 47 poeng og for å få diplom ble 37. Vi hadde det nok riktig med at konkurransen var mye vanskeligere enn tidligere, i og med at poengrensene er ca. 10 poeng mindre enn vanlig.
Poengrensene for å gå videre til andre runde ble 47 poeng og for å få diplom ble 37. Vi hadde det nok riktig med at konkurransen var mye vanskeligere enn tidligere, i og med at poengrensene er ca. 10 poeng mindre enn vanlig.
-
- Abel
Dette er bra! Det betyr at vi får flere med videre fra skolen vår enn vi først hadde trodd:)
Hei igjen! Lurte bare på hva folk syntes om 2. runde? Personlig slet jeg litt med den x+x^2+x^3.... oppgaven 

-
- Cantor
- Sted: Oslo
Synes det var relativt vanskelig. Likte spesielt godt oppgave 9 og 10. Synes oppgave 8 var veldig vanskelig. Klarte 7 riktige og legger derfor på totalt 137 poeng. Holder det til finale?
Tallene er ikke vanskelige...
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
...men det er rekkefølgen de skal stå i.