Gamle mattebøker fra grunnskolen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
monicah82
Fibonacci
Fibonacci

Hei! Jeg har en gutt som går i 3 klasse og han har språkproblemer. Han har foreløpig fått diagnosen uspesifisert utviklingshemming selv om både jeg og lærer mistenker autisme. Måten de lærer matte på i barneskolen nå fungerer ikke så godt for gutten min. Det er for mye tekst og tegninger og virker veldig rotete med alle disse "tenke seg til" oppgavene. Jeg tror måten jeg lærte matte på 80-90 tallet ville vært mye bedre for han med regnestykke satt opp ryddig og tydelig. Så jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i gamle mattebøker fra 80/90 tallet fra grunnskolen?
monicah82
Fibonacci
Fibonacci

Jeg fant siden matteoppgaver.com og jeg tror det kan være løsningen for oss. De oppgavene der du løser enkle mattestykker og utseende er som en kalkulator var perfekt for gutten min. Han slipper å skrive, for det er også vanskelig for han og han får vite om han har svart rett med en gang. Perfekt for han! :D
administrator
Sjef
Sjef
Sted: Sarpsborg

Nasjonalbiblioteket har mange gamle bøker på nett, digitalt og åpent for alle. Litt jobb å ta ut det du trenger, men det er en mulighet.
Svar