Hei!
Jeg går nå VG3, men sliter med om jeg skal velge fysikk 2 eller r2. Fikk 6 i både R1 og fysikk 1 på VG2, men syntes fysikken var lettere enn matte. Hvor mye verre er fysikk 2 enn fysikk 1? Er det en stor overgang fra R1 til R2?
R2 eller 2FYS
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Jeg ville helt klart valgt r2 fremfor fysikk 2. Førstnevnte er langt viktigere. Tar du et fysikkstudium lærer du fysikk 2 pensumet på en skikkelig måte gjennom flere ulike emner. Jeg tror også at det er viktigst å lære matematikk før du lærer fysikk da fysikken bygger på matematikken.flyingchanges skrev:Hei!
Jeg går nå VG3, men sliter med om jeg skal velge fysikk 2 eller r2. Fikk 6 i både R1 og fysikk 1 på VG2, men syntes fysikken var lettere enn matte. Hvor mye verre er fysikk 2 enn fysikk 1? Er det en stor overgang fra R1 til R2?
-
- Lagrange
Ta R2 

"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Som pit sier så regner jeg med at de fleste universitetene skal kreve R2 fom 2017. Vet iallefall at kjemi og materialer- energi og nanoteknologi ved UiO skal innføre det. Muligens enda flere universiteter skal innføre det senere tid.
Jeg ville tatt begge! Hvis du er så flink som du sier, tror jeg du vil trives med disse fagene. Begge er krevende på sine måter, men begge er like fullt nyttige.
Hvis du MÅ velge bare ett av dem, ville jeg helt klart gått for R2, av grunner som allerede er nevnt av andre. Men som sagt ville jeg helst tatt begge.
Lykke til med fagvalget!
Hvis du MÅ velge bare ett av dem, ville jeg helt klart gått for R2, av grunner som allerede er nevnt av andre. Men som sagt ville jeg helst tatt begge.
Lykke til med fagvalget!