Matematikk S2 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Hmmm

En tråd laget for oss som kom opp i Matematikk S2 eksamen :)

Håper på deling av tips, oppgaver og løsninger!
:):)

Hvordan øver folk til S2 eksamen?
M97

Hei.

Jeg øver på tidligere gitt eksamener, i tillegg jobber jeg ekstra med CAS, finner den veldig tricky. Hva satser dere på av karakter? :D
Holachica

Skal også jobbe med tidligere eksamener, men har også en annen eksamen på fredagen før helgen, så håper jeg får nok tid til å jobbe med matten :P
Uansett, jeg har alltid gjort det dårligere på eksamen enn på vanlige prøver/tentamener, så jeg tør ikke å håpe på noen bedre enn 4 selv om jeg egentlig får 5- og 6ere...
Holachica

Men forresten, et spørsmål til dere, hvordan gjør dere dette med hjelpemidler i del 2? For jeg bruker jo GeoGebra som et hjelpemiddel i del 2, og vi må jo skrive på et eget ark hva vi gjør på GeoGebra osv. Hva pleier dere å skrive da?
Drezky
Hilbert
Hilbert

Holachica wrote:Men forresten, et spørsmål til dere, hvordan gjør dere dette med hjelpemidler i del 2? For jeg bruker jo GeoGebra som et hjelpemiddel i del 2, og vi må jo skrive på et eget ark hva vi gjør på GeoGebra osv. Hva pleier dere å skrive da?

Her kan du se eksempler på besvarelser gjort i geogebra :

http://sinus.cappelendamm.no/binfil/dow ... ?did=77669
[tex]i*i=-1[/tex]

Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
M97

Kunne dere lagt ut tentamenen deres? slik at vi har flere oppgaver å jobbe med enn bare eksamen? :)
Guest

hypotesetesting kommer alltid
OldManWithBanter
Dirichlet
Dirichlet

De var veldig glad i mønster/pyramide/trekant osv i del 2.
Det ser ut som de har slutta med slike oppgaver? de siste 2 årene?

jeg er forvirra. Fasiten viser flere linjer hvordan man skal finne formel for de ulike figurene.
Det er jo bare bruke regresjonanalyse så får du formelen til figuren letth. right?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Flere veier til rom. Kan også være at oppgaven ber deg vise hvordan f.eks. båttallenne er trekanttallene og kvadrattallene summert, eller at det kommer på del 2.
Guest

Klarer noen siste oppgave på del 2 ?
Hypotestesetest, jeg får feil svar på sannysnlighetkalkulatoren.
Jeg forstår heller ikke hvorfor fasiten ikke bruker sentralgrensesnitt når det er flere n

https://ndla.no/sites/default/files/eks ... .04.13.pdf
OldManWithBanter
Dirichlet
Dirichlet

Klarer noen den siste oppg? Hypotesetest
Guest

ja, du plotter disse opplysningene inn i z-test av et gjennomsnitt. ( gå inn på sannsynelighetkalkulatoren i Geogebra)

Null hypotese= 7.2
alternativ hypotese <

gjennomsnitt: 76
standardavvik= 6.4
N=30

P-verdien blir da 0.0031, altså 0.31%. Nå forkaster vi nullhypotesen i og med at signifikansnivået er på 5%. Undersøkelsen har dermed et godt grunnlag til å tro at treningen reduserer kroppsvekten.

Håper at dette hjalp :)
OldManWithBanter
Dirichlet
Dirichlet

takk.

Det er ingen som tilfeldigvis har fasiten til s2 eksamen 2008?
Guest

Er det noen som forstår seg på oppgave 1C i del 2 høsten 2014??
får 1303 kr, men i fasiten skal det være 1265 kr. Kan noen legge ut løsningsforslag?
Post Reply