Hei!
Tenkte vi kunne samle litt tanker og erfaringer i forumet, for oss som har kommet opp i 3 mx skriftlig - regner med det er en del av oss!
Skriv om du har kommet opp, og om du har tilgang på noen tidligere eksamensoppgaver!
--Maattii--
Opp i eksamen 3MX?
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Kun eksamen fra våren 2004 - pluss en fasit - inget løsningsforslag.
Men takk for tipset, selv om jeg visste det fra før!
--Maattii--
Men takk for tipset, selv om jeg visste det fra før!
--Maattii--
Jeg har karakteren fire -4- i 3MX. Den beste repitisjonen er tidligere gitte eksamensoppgaver - de har på en måte sin egen "stil" ulik andre matematiske oppgaver.
-Maattii-
-Maattii-
Hei!
Jeg kom også opp i eksamen i 3mx. Noen som vet om andre eksamensett MED løsningsforslag?
-carp-
Jeg kom også opp i eksamen i 3mx. Noen som vet om andre eksamensett MED løsningsforslag?
-carp-
-
- Maskinmester
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Fagbokforlaget har gitt ut et hefte som heter "eksamenshefte i 3MX". Det jeg har, inneholder eksamener fra 1997-2001 med løsningsforslag, den kostet ca. kr 100 da jeg kjøpte den i 2003. Ser at det har kommet ut ny versjon i ettertid med nyere oppgaver.
-
- Maskinmester
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Finnes det flere varianter av 3MX? Jeg har sett litt på eldre eksamensoppgaver, og ser at koden på forsiden kan enten være AA6520 og AA6524, hver kode inneholder 1-2 emner som ikke finnes under den andre koden:
AA6520: differensialligninger
AA6524: polare koordinater og uendelige rekker
Hvis dere går gjennom gamle oppgaver, pass på at oppgavetypene passer...
AA6520: differensialligninger
AA6524: polare koordinater og uendelige rekker
Hvis dere går gjennom gamle oppgaver, pass på at oppgavetypene passer...
AA6520 er koden på 3MX når du tar faget som privatist, mens AA6524 gjelder for "vanlige" 3MX-elever.stubbscroll skrev:Finnes det flere varianter av 3MX? Jeg har sett litt på eldre eksamensoppgaver, og ser at koden på forsiden kan enten være AA6520 og AA6524, [...].
Anders
jeg kom også opp i 3mx, sansynnlig ikke spes bra ettesom jeg allerede har topp karakter i dette faget, men det gjør jo forbredelsene litt lettere:D jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe examenssett boka, men ikke av de aller nyeste versjonene... de er ikke så bra som de gamle, år 2004 er ok. ellers finner jeg ikke eksamensett på nettet...
Eller: er det noen som har regnet den, og vil dele svarene sine med oss andre for sammenlikning?
(Løsningsforslag/fasit hadde dog vært å foretrekke!)
(Løsningsforslag/fasit hadde dog vært å foretrekke!)