Hey oppgaven lyder: En mann holder en bowling kule.
Underarmen har en masse på 2.3kg med massesenter ved puntet (G) som ligger 150mm fra albueleddet (O). Kulen har en masse på 3.6kg som personen holder i handa. 397mm fra albueleddet (O). Armen har en vinkel på 55 grader. bicepsmuskelen ligger 50mm fra albueleddet.
- Bestem momentet underarmen og kulen til sammen skaper om albueleddet (O).
- Hvilke strekkraft T må der være i bicepsmuskelen for at momentet om (O) skal bli 0.
Jeg har gjort følgene:
cos 35 grader * 150mm * (2.3kg * 9.81) = 2.8 KNmm
cos 35 grader * 396.7mm * (3.6kg *9.81) = 11.5KNmm
summen = 14.2 KNmm /50mm = 285 Nmm
Er dette korrekt??
Fysikk spm, moment/strekkraft. Er jeg på rett vei??
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Dirichlet
Ingen som har ett hint??onkelskrue wrote:Hey oppgaven lyder: En mann holder en bowling kule.
Underarmen har en masse på 2.3kg med massesenter ved puntet (G) som ligger 150mm fra albueleddet (O). Kulen har en masse på 3.6kg som personen holder i handa. 397mm fra albueleddet (O). Armen har en vinkel på 55 grader. bicepsmuskelen ligger 50mm fra albueleddet.
- Hvilke strekkraft T må der være i bicepsmuskelen for at momentet om (O) skal bli 0.
Jeg har gjort følgene:
Er dette korrekt??
-
- Dirichlet
INGEN SOM HAR EN FORMENING OM DETTE ER RETT ELLER GALE??onkelskrue wrote:Ingen som har ett hint??onkelskrue wrote:Hey oppgaven lyder: En mann holder en bowling kule.
Jeg har gjort følgene:
Er dette korrekt??
dU HAR VENTET I 2 TIMER, OG ALLEREDE BUMPET TO GANGER. hVA SKJEDDE MED FOLKESKIKK? fOLK GIDDER IKKE SVARE NÅR DU OPPFØRER DEG SLIK. hVIS INGEN SVARER ER DET SIKKERT FORDI INGEN VET. lA MEG BARE MINNE DEG OM AT DETTE ER ET MATEMATIKKFORUM, OG IKKE ET FYSIKKFORUM. hVIS INGEN SVARER KAN DU SE OM DET ER BEDRE LYKKE PÅ REALISTEN.COM.
eLLERS KAN JEG DESSVERRE IKKE HJELPE DEG.
Edit:
Ops, Capslock.
eLLERS KAN JEG DESSVERRE IKKE HJELPE DEG.
Edit:
Ops, Capslock.

Fry: Hey, professor. Which course do you teach?
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.
Professor Hubert Farnsworth: Mathematics in quantum neutrino fields. I chose the name myself to scare away any students.