Hei,
Jeg sitter naa aa skal sette meg inn i ulikheter og med det saa krever det at man bruker calculatoren for aa hjelpe meg aa tegne grafer....vel, jeg faar det ikke til..og naa har jeg sittet fast hele dagen p.g.a det!!! Jeg har lastet ned manualen til casio men forstaar like lite etter det...
Er det noen som har denne som kan fortelle meg hvordan jeg skal skrive inn ƒ(x) = -1,5x og g(x) = x-4 og hvordan jeg skal gaa frem etterpaa for aa faa frem grafen paa skjernmen...
Først av alt:
Trykk knappen [tex]AC/ON[/tex] hvis kalkulatoren er av. Dersom den allerede er påslått, trykk [tex]MENU[/tex]. Du vil da komme til hovedmenyen.
Trykk [tex]5[/tex] (GRAPH).
Da vil det komme en rekke på høyre side der det står Y1, Y2, Y3 osv.
Markøren (det mørke feltet) vil være over Y1. Skriv inn det første uttrykket slik:
[tex](-) \ | \ 1 \ | \ . \ | \ 5 \ | \ X,\theta,T \ | \ EXE[/tex]
OBS: Legg merke til at du må bruke det minustegnet med paranteser rundt, som ligger mellom EXP- og EXE-knappene.
Markøren vil da hoppe ned til Y2 på linjen under, og på første linje vil uttrykket stå.
På denne linjen skriver du neste formel, slik:
[tex]X,\theta,T \ | \ - \ | \ 4 \ | \ EXE[/tex]
Da vil også denne funksjonen lagres, og markøren hopper ned til linje 3. Her skriver du ingenting, men trykker [tex]F6[/tex] (DRAW). Da vil grafene vises. Kanskje må du justere vinduet for å få sett grafene slik du ønsker, dette gjøres eventuelt med [tex]SHIFT \ | \ F3[/tex].