Jeg gikk medier og kommunikasjon på videregående, og har bare 1my derfra, men har nå funnet ut at jeg vil søke på informatikk på UiO, og trenger derfor 2mx.
Det første jeg lurer på er om jeg må ta eksamen 1mx før jeg kan ta 2mx?
Jeg har tenkt til å lese endel på egenhånd før jeg prøver meg på 2mx mest for å friske opp mattekunnskapene, men har bare sinus påbyggingsboka, som jeg forstår bare tar for seg pensumet til x og y delen, men ikke m?
Bør jeg satse på å skaffe meg bøkene jeg har vært borti fra før, eller har dere noen andre gode forslag å komme med?
Det er nå snart 4 år siden jeg ble ferdig med grunnkurs hvor jeg hadde 1m (som jeg da fikk 5 i, muligens noe ufortjent høy karakter). Medier og kommunikasjon var lagt opp slik at vi ikke hadde matte på vk1, og man glemmer mye matte når man ikke bruker det, så der endte jeg opp med karakteren 2 desverre

Kan tro at 2mx kan bli vanskelig for meg, så vurderer å melde meg på forkurs før jeg prøver meg på eksamen.
Det siste jeg lurer på har egentlig ikke så mye med matte å gjøre, men heller hvordan man regner ut snittkarakter med alderspoeng og alt det der. Har egentlig aldri lært dette ordentlig, bar hørt masse snakk om det.