Hei
Jeg synes dette var et spørsmål som jeg ville svare på, for jeg har alltid slitt med matte selv.
Jeg tror det er vanskelig å like noe en for eksempel ikke får til, og siden matte er et fag som veldig mange strever med så er det også et fag som mange ikke liker.
Det er først nå i den siste tiden jeg har begynt å like matte, for jeg ser nytten av å kunne det.
Det er en god del i matten som en ikke bruker i det daglige livet, og da forstår en ikke hva en egentlig hva en skal med det til, men så kan en snu det litt, for en eller annen gang vil en havne opp i en situasjon der en har behov for det, og da ser en virkelig nytten av det.
Det er som forrige personen sa før meg at len del av ærerne i matte kanskje bør legge om undervisningen sin, slik at det blir lettere for elevene å forstå hva det egentlig er vi skal finne ut, og ikke være så opphengt i formler, men lære hvordan en skal bruke formlene og hvorfor.
matte er også et fag en må arbeide med jevnt og trutt hele veien, en kan ikke sitte seg ned siste uken før en prøve, for å lære det, men arbeider en hele veien så går det mye bedre.
Om du setter deg som mål at du minst 15 min hver dag skal sitte deg ned med matteoppgaver så blir det kanskje lettere, begynn først med oppgaver du mestrer i for eksempel ett par dager, så begynner du på det du har litt peiling på og arbeider så lenge du har behov for å arbeide med det ( til du har forstått det). Så øker du kravene til deg selv hele veien, om du gjør dette fremt til du begynner på vgs så vil du garantert være godt utrustet når du begynner der. les alle linkene de har her inne, og må du eventuelt begynne på 8 klasse så gjør det, for det gjorde jeg
og du vil helt sikkert merke at desto mer du arbeider med det desto mer vil du forstå, og jo mer du forstår desto gøyere blir matematikk
Ønsker deg lykke til videre, og håper du kanskje legger inn en liten melding her senere som forteller at du kanskje synes matte er "litt" gøy