Matematikk S2 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

bzfjdkbddb

Dolandyret wrote:
djsbsbsbdbbz wrote:
mattis30 wrote:Jeg har ikke gitt noen 6-ere til nå. Karakterene jeg skrev opp er de som er innrapportert fra hele landet (1400stk). Vil tro at noen av disse 1400 har klart 4c :D

Det går forresten fint an å få 6-er selv om man ikke har fått til 4c, hvis alt annet er riktig får man jo 58/60 som er godt innenfor 56 poeng!

Åååå, alltid lurt på hvordan det fungerer. Dersom du setter 5+ og medensor 5/6 , ser dere for mulighet for å trekke opp?
De setter bare hele karakterer. Tror jeg med rimelig sikkerhet.
Jaja, den endelige karakteren. Jeg tenker på når de diskuterer og avgjør, seg imellom
cola666
Fibonacci
Fibonacci

Hei, jeg tok eksamen som privatist. Så på løsningsforslaget som har blitt lagt ut. Har da regnet meg frem til at jeg har 12 poeng, som er helt sikre. Så jeg har 12 poeng minimum, ikke stort mer. Målet mitt er bare å bestå. Hvordan er sjansene mine tror dere? Ser at det er en sensor som er bruker her og, så hadde vært fint med litt info. Ganske viktig at denne bestås, så er ganske nervøs. Syntes oppgavene var vanskeligere, kontra de foregående eksamenene. :(
Guest

cola666 wrote:Hei, jeg tok eksamen som privatist. Så på løsningsforslaget som har blitt lagt ut. Har da regnet meg frem til at jeg har 12 poeng, som er helt sikre. Så jeg har 12 poeng minimum, ikke stort mer. Målet mitt er bare å bestå. Hvordan er sjansene mine tror dere? Ser at det er en sensor som er bruker her og, så hadde vært fint med litt info. Ganske viktig at denne bestås, så er ganske nervøs. Syntes oppgavene var vanskeligere, kontra de foregående eksamenene. :(
Det er jo alltid litt vanskelig å bedømme sin egen poengsum så du skal være litt forsiktig med å tenke at du har nøyaktig 12 poeng, men dersom du faktisk har det og sensor retta på samme måte som deg vil du ganske sikkert ikke stryke. Grensen for å stryke ligger vanligvis på under 12 poeng og de færreste sensorer ønsker å stryke elever.
Det skal ikke så veldig mye mer til enn at du prøver på de fleste oppgavene og får til minst 12 poeng så burde du føle deg trygg.
CILOX

En slags rettesnor for å vurdere sine egne besvarelser er jo at man alltid skal forestille seg minst mulig poengsum. Altså at man skal være så kritisk som mulig mot seg selv.

Så får egentlig alt annet være en overraskelse hvis det kommer ut bedre enn det.
Post Reply