Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Kan noen være så snill å gi meg noen tips med logaritmer, vi skal snart ha en tre timers prøve med nesten bare log
Og potenser, så hvis noen har noe "handy" tips, eller regler, hadde det vært konge. Det står litt uforklart i matteboka, og vi hadde en hjemmeregning, og det vare bare 10x vanskeligere enn det som står i matteboka.
Har du noe spes du lurer på angående dette eller? Siden det er litt halvbredt å bare legge ut om dette... Greit å ha noe du er usikker på av oppgaver eller noe... Ellers gjennomgår alle de tre reglene og er kun de... e^ln eller ln e^x... opphever hverandre f.eks...
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Logistikkingeniør
Ingeniørmatematikk IV
Har du noe spes du lurer på angående dette eller? Siden det er litt halvbredt å bare legge ut om dette... Greit å ha noe du er usikker på av oppgaver eller noe... Ellers gjennomgår alle de tre reglene og er kun de... e^ln eller ln e^x... opphever hverandre f.eks...
Jeg går bare i vg1, så jeg har ikke lært noe særlig om naturlig logaritme. Men på lange potens/log stykker, har du noe tips om hvordan jeg skal begynne?