Abelkonkurransen
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Cayley
Hvor mye regner dere med er nødvendig for å komme til finalen i år?
-
- Pytagoras
Eg fekk òg 68 på nr. 9...
For øvrig gjorde eg ein del tull, fekk 60 poeng (trur eg). Men det bør vel holde til finale, kom vidare med mindre i fjor (og alt i alt syns eg det var lettare i fjor).
For øvrig gjorde eg ein del tull, fekk 60 poeng (trur eg). Men det bør vel holde til finale, kom vidare med mindre i fjor (og alt i alt syns eg det var lettare i fjor).
-
- Pytagoras
Eg var siste mann som kom vidare i fjor med 137 poeng, og eg trur det blir litt mindre i år pga vanskelegare oppgåver. Men Jarle syns det var lettare i år, så eg kan ta feil...
Vel personlig synes jeg andre runde var litt vanskeligere i år, men så var jo enkelte oppgaver på dette settet også ganske lette... Men jeg vil tippe at kravet for å komme videre er likevel litt lavere i år 
Uansett vil sikkert flere av finaledeltagerene i år komme fra dette forumet

Uansett vil sikkert flere av finaledeltagerene i år komme fra dette forumet

Jepp, regner med grensen blir litt lavere i år, så det er en tre-fire her inne som går videre.

Tegnte det i geogebra, og det ser ut som om at det stemmer. Fasiten kommer om en time.Eg fekk òg 68 på nr. 9...
Ét år var det 113 poeng som var grensen, så aldri si aldri. Er ikke sikkert at det går så lavt i år da.Hmm... Ja, da holder nok ikke 119
Heia, Zivert! Lykke til
(稻飞虱)
For en fri matematikk! The Declaration of Linear Independence
For en fri matematikk! The Declaration of Linear Independence