- Gjøre masse oppgaver, i oppgaveheftet, og teoriboken.
- Forstå sammenhengene, ikke bare løse oppgavene
- løse eksamenssett når alle oppgavene i boken er løst og jeg tror jeg forstår stoffet godt nok.
- Jobbe jevnt.
Noen som har noen ekstra punkt å legge til min worklist, som jeg følger for å komme meg igjennom matter 2 MX og 3 MX ? Jeg satser på å ligge mellom 5 og 6.
Hvordan gjøre det godt på eksamen ?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Cauchy
Jeg synes i hvert fall at det også er nyttig å spørre medelever/læreren når man sitter fast med en oppgave eller ikke forstår sammenhengene. Andre ting som kan være greit, er
- presse seg selv ved å sette en tidsramme når man jobber med faget hjemme(f. eks 5 timer på å løse et oppgavesett). På den måten blir du raskere til å regne, noe som er viktig ved en eksamen.
- Løse varierte oppgaver, slik at man har bredt spekter for å kunne oppgaver
- ha en god holdning til faget
Kommer ikke på noe mer nå så sent på kvelden
GB
- presse seg selv ved å sette en tidsramme når man jobber med faget hjemme(f. eks 5 timer på å løse et oppgavesett). På den måten blir du raskere til å regne, noe som er viktig ved en eksamen.
- Løse varierte oppgaver, slik at man har bredt spekter for å kunne oppgaver
- ha en god holdning til faget
Kommer ikke på noe mer nå så sent på kvelden

GB
"The essence of mathematics is not to make simple things complicated, but to make complicated things simple."
Trådstarter:
Jeg synes du har gode punkter på lista di allerede. Kan fortelle at jeg har vært igjennom det du skal nå, og må si at forumet her har vært helt herlig. I tillegg synes jeg det har vært utrolig kjekt å bruke geogebra til å visualisere ting (feks den deriverte og noen emner i geometri). Dessuten er geogebra utrolig mye raskere enn kalkisen på grafer, hehe.
Lykke til, dette går bra med riktig innstilling
Jeg synes du har gode punkter på lista di allerede. Kan fortelle at jeg har vært igjennom det du skal nå, og må si at forumet her har vært helt herlig. I tillegg synes jeg det har vært utrolig kjekt å bruke geogebra til å visualisere ting (feks den deriverte og noen emner i geometri). Dessuten er geogebra utrolig mye raskere enn kalkisen på grafer, hehe.
Lykke til, dette går bra med riktig innstilling

Øver du til eksamen i matematikk? Se eksamensoppgaver med løsningsforslag.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Vil du ha egen webside, se her for å lage hjemmeside.
Regner man med tiden man bruker på "unyttige" ting på datamaskinen, så spørs dette faktum ;).Dessuten er geogebra utrolig mye raskere enn kalkisen på grafer, hehe.
Cube - mathematical prethoughts | @MatematikkFakta
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)
Med forbehold om tullete feil. (både her og ellers)