spørsmål ang. polynomdivisjon

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Stone
Dirichlet
Dirichlet

Bare lurte på om det er meningen at man skal lære om polynomdivisjon i 3MX, eller tidligere? Siden i matte 1, så ser jeg det er en god del integraler som løses ved at man utfører såkalt `long division` først.
Men greia er at det står ikke noe om fremgangsmåten, og det er noe jeg aldri har lært om tidligere ihvertfall :roll:
mathme
Fermat
Fermat

Stone skrev:Bare lurte på om det er meningen at man skal lære om polynomdivisjon i 3MX, eller tidligere? Siden i matte 1, så ser jeg det er en god del integraler som løses ved at man utfører såkalt `long division` først.
Men greia er at det står ikke noe om fremgangsmåten, og det er noe jeg aldri har lært om tidligere ihvertfall :roll:
Du lærte polynomdivisjon i 2MX, http://www.utdanningsdirektoratet.no/up ... mz_3mz.rtf
fiasco
Stone
Dirichlet
Dirichlet

Merkelige greier :shock:
Har sett på framgangsmåten på nett, og jeg har aldri vært borti noe sånnt før :p
homersim
Pytagoras
Pytagoras

Svar