a) Sett inn i den tomme ruten.
1) 2x^2 = 50 ___ x = 5
2) x = 2 V x = –1 ___ 2x^2 – 2x = 4
b) Finn løsningen.
2x^2 - 72 = 0 V 13 - 2x < 3
c) La x være et heltall.
Vis at x^2 + x er et partall.
Trenger hjelp til denne.. Innlevering!
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Det er vel slik at mange her inne, inkudert meg selv har gått litt lei av å løse oppgaver for andre. Noen av spørsmålstillerne på forumet kan/har vel blitt misforstått, når de legger ut bare oppgaveteksten og ikke noe mer.
Derfor har jeg en oppfordring: Dersom dere plages med en oppgave/"ikke får til noe" som mange sier, tror jeg ikke alltid det er helt sånn. Man har som regel en viss peiling på hva som skal gjøres, men er ikke helt sikker på hvordan. Derfor: Skriv det da! Skriv hva dere tror skal gjøres med oppgaven, men ikke får helt til. Skriv hva dere har gjort. Da er det også mye lettere å gi dere hjelp...
Derfor har jeg en oppfordring: Dersom dere plages med en oppgave/"ikke får til noe" som mange sier, tror jeg ikke alltid det er helt sånn. Man har som regel en viss peiling på hva som skal gjøres, men er ikke helt sikker på hvordan. Derfor: Skriv det da! Skriv hva dere tror skal gjøres med oppgaven, men ikke får helt til. Skriv hva dere har gjort. Da er det også mye lettere å gi dere hjelp...