muntlig eksamen

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
bjoerndalen
Noether
Noether

har kommet opp i matte muntlig. Skal ha en sommerjobb, forslag til oppgaver jeg kan ha når jeg jobber i butikk??

Takk
"Det er menneskelig å feile, men for virkelig å lage rot trengs en datamaskin"
Mar10n
Pytagoras
Pytagoras

Du bør heller tenke på hvilke områder innenfor faget kan jeg godt og som jeg kan tenke meg å få vist på muntligen. Det finns ikke et tema som ikke kan bakes inn i noen av de åpne oppgavene som lages nå.

f.eks.. du liker ligninger med 2 ukjente og vil vise dette for sensor:

Butikken selger 40- og 60- literssekker med fyringsved (40litern koster 80 kr og 60litern koster 100kr). Ved en forglemmelse glemte du å føre opp hvor mange som ble solgt av hvert slag, men du vet at det ble solgt 20 sekker totalt på en uke og at dette gav en inntekt på 1700 kr. Sjefen blir illsint, men du roer ham ned ved å fortelle at du kan finne ut hvor mange sekker som ble solgt av hvert slag.

Vel, mitt poeng er tenk heller på hvilke temaer du øsnekr å vise og deretter på hvordan du kan lage en passende oppgave.
Sillapilla
Fibonacci
Fibonacci

bjoerndalen wrote:har kommet opp i matte muntlig. Skal ha en sommerjobb, forslag til oppgaver jeg kan ha når jeg jobber i butikk??

Takk
Jeg har også den oppgaven , og tar utgangspunkt i jobben min. Kan noen hjelpe meg litt med hva jeg må ha med ? Likninger f.eks. ?
Sillapilla
Post Reply