Sånn som OpenOffice.org Math? Funker fint for det meste, liksom.193 skrev: Ikke desto mindre må jeg si at det er et stort paradoks at det ikke finnes ett enkelt program som kan gjøre alt dette selv, samtidig som en tilsynelatende enkel norsk nettside som matematikk.net klarer å gjøre alt sammen i ett vindu.
TeX til skolebruk
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Fant (lastet ned og bruker nå) et program som gjør alt sammen på en gang. Det heter WinEdt, men det koster litt penger (med mindre du er en svensk pirat og kjenner Tor193 skrev:Ikke desto mindre må jeg si at det er et stort paradoks at det ikke finnes ett enkelt program som kan gjøre alt dette selv, samtidig som en tilsynelatende enkel norsk nettside som matematikk.net klarer å gjøre alt sammen i ett vindu.

Hvis du begynner å bruke LaTeX, og deretter går tilbake til OpenOffice, eller Word, eller andre, lignende programmer du muligens bruker, kommer du til å bli veldig skuffet. LaTeX er rett og slett helt konge!

An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Lao Tzu
Synes personlig at Texniccenter er det beste grensesnittet til windows.
Konvertering til pdf er ett av de mest sentrale trekkene i standard tex-pakker markonan, så det tror jeg man vil finne i de fleste grensesnitt mot windows. Både pdf, ps og dvi forekommer i de aller aller fleste
Konvertering til pdf er ett av de mest sentrale trekkene i standard tex-pakker markonan, så det tror jeg man vil finne i de fleste grensesnitt mot windows. Både pdf, ps og dvi forekommer i de aller aller fleste