HJelp med Casio CFX-9850 (GB plus)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
keffien
Pytagoras
Pytagoras

Jeg forsøker å skrive inn en funksjon som inneholder tallet e , men får kun Syn error når jeg legger det inn. Har også forsøkt i RUN menyen å bare legge inn e (shift+ln knappen), men får da også bare syn error. Når jeg gjør det med [symbol:pi] går det bra...

Skal skrive inn funksjonen (i GRAPH-menyen selvsagt) [symbol:funksjon] (x)=22+978e [sup]-0,1x[/sup]

hvordan taster jeg dette inn på kalkulatoren uten å få error???

Når det gjelder 3mx matteeksamen ser jeg at det står bare Lommeregner som tillatt hjelpemidler når det gjelder kalkulator. Kan jeg da ha med meg f.eks 2 forskjellige? noen som vet?
JonasBA
Brahmagupta
Brahmagupta

Skriv [tex]e1[/tex].
keffien
Pytagoras
Pytagoras

takk, da kom den riktige verdien. :)

Noen som vet dette med flere kalkiser på eksamen da?
Karl_Erik
Guru
Guru

Hvis du lurer på om man kan ta med flere kalkulatorer tok jeg med to (en grafisk og en 'vanlig') og ble verken lemlestet eller skutt. Mulig det var grunnet slappe eksamensvakter, men det får så være. Hadde til og med en pakke batterier parate, og det gikk visst greit, det og.
andhou
Cantor
Cantor

jeg som går r1 har fått beskjed om at ingenting er sikkert (såvidt noen har hørt). Men kan ikke tenke meg egentlig at man ikke får ha med kalkulator (har selv tilsvarende som trådstarter) da oppgavene kommer til å ta år og dager hvis man skal vise utregning av alle sinuser og logaritmer osv

Er vel kanskje mulig at man får en del uten hjelpemiddler og en med kalkulator, vet ikke hvordan det var/er under 2/3mx og om dette muligens blir innført..
Post Reply