Hjelp til å skjønne et eksempel.

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
tulling
Noether
Noether

Eksempel 4 Irrasjonal likning med overflytting.

Vi skal løyse likninga [symbol:rot] x+6 -x =4

Dersom vi kvadrerer slik det står nå, får vi
(x+6)-2x [symbol:rot] x+6+x^2 på venstre siden. Rotteiknet følger altså med. For å bli kvitt rotteiknet må vi flytte -x for vi kvadrerer. Vi får da

[symbol:rot] x+6=x+4

Ok eg skjønner resten men det eg lurer UTROLIG mye på er korles dei fejj dette her (x+6)-2x [symbol:rot] x+6+x^2 når dei kvadrerer venstre sida i eksempelen [symbol:rot] x+6 -x.

Kva betyr dette egentlig, kor kom -2x fra?? an noen forklare meg eksakt kossen dei fekk da dere når dei kvadrerer [symbol:rot] x+6-x=

Blir ikkje da x+6+x^2. Etter at dei tar kvadreringa. :(
ettam
Guru
Guru

Andre kvadratsetning:

[tex](a-b)^2=a^2-2ab+b^2[/tex]

Derfor:

[tex](a-b)^2 \ne a^2+b^2[/tex]

Slik du vil ha det til.
tulling
Noether
Noether

[symbol:rot] x+6-x=

[symbol:rot] x+6 -x =4 Ok vis en skal kvadradere venstre sida her (egentlig skal en ikkje kvadrere det fordi -x som ikkje stå under rottegnet skal bli flyttet over på høgre side, det er regelen, men i eksempelen så viser dei kva du hadde fått på venstre sida dersom du tok kvadrarer uttrykket.

[symbol:rot] x+6-x= kvadrere det da så får du.

( [symbol:rot] x+6- x) * ( [symbol:rot] x+6 -x)=

Når du ganger her da så får du

[symbol:rot] x^2+36 - [symbol:rot] x^2-+4- [symbol:rot] x^2-6x +x^2.

[symbol:rot] x^2+36 - [symbol:rot] 2x^2-12X + x^2

Er det slik at dei setter 2x utenfor utrykket slik at det blir

x+6 -2x [symbol:rot] x+6 +x^2

(x+6)-2x [symbol:rot] x+6+x^2 dette skal svaret bli når du kvadrerer venstresida.

Vis du skjønner kva eg mener? Hadde våre lettere å forklare dersom eg kunne benytte meg av latex, og skrive det slik det står i boka.
Post Reply