Grafen til f(x) = [tex]e^x[/tex] og løs likningen grafisk.
Likningen er [tex]e^x[/tex]=2
Prøver tegne grafen med disse verdiene :
x -3 -2 -1 0 1 2
f(x) 0,050 0,135 0,368 1 2,718 7,389
Fant f(x) ved å taste enn e-3 i kalkisen ellers er det umulig å finne verdien 0,050.
Også tegner jeg grafen . Men hva på grafen er det jeg skal se etter når jeg skal løse likningen [tex]e^x[/tex]=2 ???
Jeg har fått gode svar for denne oppgaven da det gjaldt likningen [tex]e^x[/tex]=10.
Men jeg fikk svar om at jeg skulle bruke kalkulator og grafsystemet i det,men det vil jeg ike,jeg vil lære uten. Det står mer forklart i linken under denne oppgaven i forumet. Det man først finner tabellverdiene for å lage grafen og dereter se hvor 10 tallet krysser. Er det riktig?
Hva blir e^x=2 ?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Ser ut som scofield er i ferd med å lære seg TeX 

The square root of Chuck Norris is pain. Do not try to square Chuck Norris, the result is death.
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
http://www.youtube.com/watch?v=GzVSXEu0bqI - Tom Lehrer
Slik er det vel han mener:
____________________________
Grafen til f(x) = [tex]e^x[/tex] og løs likningen grafisk.
Likningen er [tex]e^2[/tex]=10
Prøver tegne grafen med disse verdiene :
x -3 -2 -1 0 1 2
f(x) 0,050 0,135 0,368 1 2,718 7,389
Fant f(x) ved å taste enn e-3 i kalkisen ellers er det umulig å finne verdien 0,050.
Også tegner jeg grafen . Men hva på grafen er det jeg skal se etter når jeg skal løse likningen [tex]e^x[/tex]=10 ???
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Feilen scofield gjorde var at han brukte [ /tex] før [ tex], skjønner?
____________________________
Grafen til f(x) = [tex]e^x[/tex] og løs likningen grafisk.
Likningen er [tex]e^2[/tex]=10
Prøver tegne grafen med disse verdiene :
x -3 -2 -1 0 1 2
f(x) 0,050 0,135 0,368 1 2,718 7,389
Fant f(x) ved å taste enn e-3 i kalkisen ellers er det umulig å finne verdien 0,050.
Også tegner jeg grafen . Men hva på grafen er det jeg skal se etter når jeg skal løse likningen [tex]e^x[/tex]=10 ???
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Feilen scofield gjorde var at han brukte [ /tex] før [ tex], skjønner?
Last edited by ettam on 15/10-2007 12:55, edited 1 time in total.