Tusen takk for raskt svar.....
Jeg glemte å nevne noe om alderstrinn og sånn ja. Nysgjerrigpers arbeidsmetode er en metode i vitenskapelig prosjektarbeid i grunnskolen, (et hefte utgitt fra Norges forskningsråd, første gang i -99). Metoden skal inspirere elevene til å lure på noe, stille forskjellige svar, forske, eller finne ut om de har funnet svaret på hypotesen.
Virker jo ganske spennende. Man kan antakelig bruke metoden i alle alderstrinn.
Vi lærerstudentene skal prøve oss på metoden som fremgangsmåte, men finne problemstillinger som vi selv synes er interessante, på voksennivå for å si det slik.
Mitt problem er at jeg har ikke har så mye bakgrunnskunnskaper, og synes det er vanskelig å finne på noe som det kunne være interessant å bruke i oppgaven, sånn helt på sparket.
Men mange studenter har jo allerede gått i gang, Pascals trekant, Det gylne snitt ol er en del av deres problemstillinger.
Idèene dine var kjempegode sånn til undervisning.....jeg skal notere meg dem! Men passet liksom ikke helt å skrive oppgave rundt nå tror jeg.
Men tusen takk alikevel.......dette nettstedet var jo kjempefint, flott å ha en plass hvor man kan få svar på matematiske spørsmål! Gratulerer!
Skal tipse alle lærerstudentene om dette, så det blir ytteligere kjent!
Rachelha