En REAL utfordring!

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
En som trenger mye hjelp
Pytagoras
Pytagoras

Jeg klarte etter alt å lage en oppgave, men jeg trenger hjelp fra noen til å regne ut noen ting.

Jeg skal pusse opp rommet mitt. Jeg jobber 3 timer hver dag i en matbutikk og tjener 83,40kr/t. På søndag så er butikken låst.
Rommet mitt er på 3,5m*4m og har en takhøyde på 2,40m. Vinduets innvendige mål er 0,9m0,9m og det har en ramme på 10cm, mens døra er 2,09m0,9m.

Møbler jeg har på rommet:
Seng: 2m*0,9m
Skap: 1m*0,5m
Bord: diameter på 0,9m
Stoler til bordet: 4 stk, hver måler 37cm i bredden på stolryggen
Kommode: 1,2m*0,4m
Skrivepult: 1m*0,6m

Klikklaminat: 149kr/pk. Én pakke dekker 2,33m
Malingsspann på 3l koster 136kr, spann på 10l koster 329kr. Faren min har 15% avslag på maling.
1 l maling dekker ca 9m2.

Matbutikken jeg jobber i ligger 10km fra huset mitt. Og jeg tar bussen dit. Bussen går i ca. 60 km i timen hele veien fram og tilbake. Det koster 32 kr hver vei.

Tror du at du, eller noen andre, kunne hjelp meg med dette ? Jeg er på dataen hele dagen i dag, pga Muntlig i morra. Så hvis du kan hjelpe meg, PLEASE post svaret her. Håper på gode svar, selv om dette er FOR MYE forlangt.

F. Eks. (Jeg vil ha alt ved hjelp av LaTeX, så hvis noen kunne skrevet med det programmet så vil jeg være evig takknemlig)

1. Hvor mye han tjener dagen, uka. (Mnden og året tar jeg).
2. Arealet og omkreten og volumet av rommet. De tingene hans må være prioritert!
3. En oppgave til Klikklaminaet.
3. Det å kjøpe malingsspann, begge måtene, med 15% maling so har får fra faren.
4. Bussen.
5. Hvis du kunne bruke statistikker ol. prosentregning osv.

JEG ER ET BITTE BITTE LITE STØV, IFORHOLD TIL HAN/HUN SOM REGNER UT DETTE FOR MEG!!!!!!!!!!!!!!11EN WALLA!!
En som trenger mye hjelp
Pytagoras
Pytagoras

Please, hjelp meg fort. Jeg klarer ikke det med LaTeX greiene, har prøvd det tusen ganger, men det går aldri. Så hvis noen bare kunne hjelpe meg her.
En som trenger mye hjelp
Pytagoras
Pytagoras

Vær så snill, det må da være noen her som kan gjøre det :`(
KjetilEn
Dirichlet
Dirichlet
Sted: Oslo

Så vidt jeg kan se har du fått ganske mye hjelp de siste dagene. Og jeg vil anta at forberedelsene dine til muntlig eksamen skal være et produkt av eget arbeid.

Lykke til uansett
Those who know a lot, don't know more about how much they know than those who know less.
En som trenger mye hjelp
Pytagoras
Pytagoras

jeg vet at jeg må gjøre det selv. Men det er noen ting jeg bare Må ha hjelp til.

Kjetil, har du MSN ?
Slik at jeg kan spørre deg ting jeg ikke forstår over MSN ?
Det kommer til å bli litt slitsomt for deg.
Realist1
Euclid
Euclid

Har du fremdeles ikke fått hjelp, send PM til meg.
Men; jeg kommer ikke til å gjøre slike lange og tidkrevende oppgaver for deg.
Svar