Eller å foretrekke:
[tex]\frac{a^2}{b} - \frac{-b}{a} = \frac{3^2}{-2} - \frac{-(-2)}{3} = -\frac{9}{2} - \frac {2}{3} = - (\frac{27}{6} + \frac{4}{6}) = -\frac{31}{6}[/tex]
hvordan gikk matte eksamen??
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Pytagoras
jeg fikk figur 4 tror jeg, den men kjegle og halvkule!Fobabra skrev:Er det noen som husker hva de fikk på svar på denne oppgaven i del 2?:
Husker ikke hvilket nr. det var, men det var den med Hans som ringte til Ingrid for å få hjelp med noen figurer..
- Hvilken figur fikk dere til svar?
jeg så bare på formlene i regelboka

Jeg fikk nok alt riktig, utenom.
- Fikk ikke tatt formel utskrift på oppgaven med telefon samtalen greiene.
- Jeg fikk feil ankomst i stavanger når han mannen skulle være fremme 5-6 tiden. fikk halv 3 tiden:P
- Og jeg hadde slurve feil på lignings oppgaven c, jeg fikk x= 31/30 fordi jeg gjorde noe pluss feil på høyre siden siden og fikk 30 :S
Ellers tok jeg alle oppgaver som gir totalt mest poeng ( 2 3-poengs og 3 topoengs, uten om konstruksjonen der gjorde jeg c og ikke d)
Er dette karrakter 5 eller 6?

- Jeg fikk feil ankomst i stavanger når han mannen skulle være fremme 5-6 tiden. fikk halv 3 tiden:P
- Og jeg hadde slurve feil på lignings oppgaven c, jeg fikk x= 31/30 fordi jeg gjorde noe pluss feil på høyre siden siden og fikk 30 :S
Ellers tok jeg alle oppgaver som gir totalt mest poeng ( 2 3-poengs og 3 topoengs, uten om konstruksjonen der gjorde jeg c og ikke d)

Det er et tvilstilfelle som jeg tror helhetsinntrykket vil avgjøre utfallet av...Felix001 skrev:Jeg fikk nok alt riktig, utenom.
Ellers tok jeg alle oppgaver som gir totalt mest poeng ( 2 3-poengs og 3 topoengs, uten om konstruksjonen der gjorde jeg c og ikke d)![]()
"Matematikk er et språk. mange lærer det, men bare et fåtall klarer å snakke det."
Leif
Leif
-
- Pytagoras
- Sted: kragerø
jeg hadde ikke eksamen i matte, men jeg fikk låne oppgavene av læreren min etterpå og jeg syntes oppgavene var nokså enkle.