Hei alle ivrige mattehoder.
Jeg studerer matte og blir spurt om hva IKT er bra til i faget. Siden jeg er fersk - og av den gammeldagse typen;o) - tenker jeg sikkert alt for tradisjonelt. Noen som har tips / synspunkter? :wink:
IKT og matte
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Sette opp grafer mye kjappere, løse haugevis av likninger med masse variabler og ukjente for å få en idé om hvordan været blir, regne ut punkter til grafer...maestro wrote:Hei alle ivrige mattehoder.
Jeg studerer matte og blir spurt om hva IKT er bra til i faget. Siden jeg er fersk - og av den gammeldagse typen;o) - tenker jeg sikkert alt for tradisjonelt. Noen som har tips / synspunkter?
Rett og slett gjøre ting fortere?
Jonta
All your math are belong to us
Det er ganske bra siden det gjør at man kan gjøre ting fortere, og man kan gjøre ting som man slett ikke har tid til å gjøre for hånd, f.eks. lete etter primtall eller spå været med avanserte likninger.
Det er også ganske bra med IKT fordi det visstnok ødelegger tallforståelsen til elever - da blir det færre matematikere og sivilingeniører, og vi som har tenkt å studere realfag får færre å konkurrere med, altså får vi lettere jobb, og kanskje høyere lønn, siden vi blir mer ettertraktet.
Det er også ganske bra med IKT fordi det visstnok ødelegger tallforståelsen til elever - da blir det færre matematikere og sivilingeniører, og vi som har tenkt å studere realfag får færre å konkurrere med, altså får vi lettere jobb, og kanskje høyere lønn, siden vi blir mer ettertraktet.