Har fullført en bachelor i informatikk, men kan ikke akkurat si jeg er så strålende fornøyd med det. Jeg valgte det rett og slett bare for å velge noe, og halveis gjennom bestemte jeg meg for å ta noe annet. Jeg fikk råd om at jeg burde fullføre, som jeg har gjort.
Etter å ha pludret litt med grunnkursene i matte, har jeg tenkt litt på rett og slett å ta en mastergrad i matematikk. Matte er gøy når man får det til, det er nyttig å kunne fordi det kan trekkes opp mot så og si alt annet, det er manko på det i samfunnet som gjør det lett å få jobb og jeg føler en trygghet når jeg holder på med det. Ulikt andre fag, er man helt sikker på når man gjør det riktig. Det avhenger ikke (eller i veldig liten grad) av hvilken sensor man får som med andre fag: enten er det riktig, eller ikke! Det er kjekt når man fortsatt jobber for karakterer.

Jeg har noen andre alternativ jeg kunne tenkt meg, men akkurat nå er tanken på matte-master ganske fristende. Noen som har noen innspill om hva slags karriere man kan få? Hva er det man egentlig jobber med? Ser for meg at man sitter der med bok og penn akkurat som om man gjør lekser. Filmene 'A Beautiful Mind' og 'Good Will Hunting' har også formet bildet jeg har i hodet.

UiO sier:
Matematikere er idag etterspurt og får jobb innen bl.a. økonomi og finans, forsikring- og bankvesen, telekommunikasjon, informasjonsteknologi, ingeniørfag og offentlig forvaltning.