Mattesnakkesyk
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
jeg har en skikkelig bra mattelærer
stakkars deg ! du burde hat en bra matte lærer
jeg går i 8 og er snart ferdig med 9 pensum !!
For noen dager siden lærte jeg meg å regne ut en annengradsligning
[tex]x=\frac{-b\pm\sqrt{b^2-4ac}}{2a}[/tex]
www.matematikk.net
MATTE ER BEST

jeg går i 8 og er snart ferdig med 9 pensum !!
For noen dager siden lærte jeg meg å regne ut en annengradsligning
[tex]x=\frac{-b\pm\sqrt{b^2-4ac}}{2a}[/tex]
www.matematikk.net
MATTE ER BEST

-
- Cantor
Å vite en formel er ikke stort, selv de som knapt vet hva ordet matte betyr "vet" vel at E=mc[sup]2[/sup] selv om de ikke kan sette inn verdier eller i det hele tatt grunngi hvorfor.
Tror også jeg ikke er helt alene når jeg sier at om man kan alt fra 8.klasse pensum, kommer det skjeldent noe nytt før du begynner på vidergående. Selv går jeg i 10.ende klasse, og har ikke lært noe nytt siden barneskolen.
Tror også jeg ikke er helt alene når jeg sier at om man kan alt fra 8.klasse pensum, kommer det skjeldent noe nytt før du begynner på vidergående. Selv går jeg i 10.ende klasse, og har ikke lært noe nytt siden barneskolen.
Jeg føler det samme.SquareKnowledge skrev:[...] Selv går jeg i 10.ende klasse, og har ikke lært noe nytt siden barneskolen.

Ja, jeg har skaffet meg en gammel 2FY bok '80 modell, og den er mer en vanskelig nok ...
Det høres spennende ut! (Mange av de eldre fysikkbøkene er mye bedre enn de nyere, pga pensumforandringer i nyere tid!) Jeg tror nok mye av materialet kan være overkommelig. Det er lurt om du samtidig begynner å snuse på derivasjonsrekning (og etterhvert den tilhørende integrasjonsrekningen.) Klarer du å få noenlunde kontroll på det, er det mye i fysikken som faller på plass.