Abelkonkurransen
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Korleis veit du det?Magnus skrev:Personlig mener jeg ikke abelkonkurransen runde 2 i år var spesielt vanskelig sammenliknet med fjorårets. Dog - vet at det var veldig mange som fikk 0 poeng i år. Litt rart føler jeg, ettersom første oppgaven var tilnærmet triviell. Nå har det ikke kommet resultater ennå, men vet at ~115+ holder til avansement til finalen.
115? jeg kom ikke til finalen for 2 år siden med 130 og etellerannet poeng.Magnus skrev:Personlig mener jeg ikke abelkonkurransen runde 2 i år var spesielt vanskelig sammenliknet med fjorårets. Dog - vet at det var veldig mange som fikk 0 poeng i år. Litt rart føler jeg, ettersom første oppgaven var tilnærmet triviell. Nå har det ikke kommet resultater ennå, men vet at ~115+ holder til avansement til finalen.
kom til finalen i "ikke 3.klasse" kvoten i 2004 med 131.
Hei,Jarle10 skrev:Er det abelkonkurranse for alle trinnene i videregående hvert år?
nei d er en felles Abelkonkurranse for vgs,
se linken for oppgaver...
http://abelkonkurransen.no/oppgaver.php
I tillegg Er d en konkurranse som heter KappAbel for grunnskolen.
Også andre lokale konkurranser som Abel Grenland (i Telemark).
Forøvrig vet jeg at veldig flinke elever fra grunnskolen har deltatt på Abel konk. for vgs.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Tviler på at Abel ville vridd seg i graven ved tanken på at folk med interesse for matematikk leser universitetspensum før de får "lov". 

Matematikere er som franskmenn; uansett hva man sier til dem, oversetter de det til sitt eget språk, og dermed blir det straks noe helt annet.
- Johann Wolfgang von Goethe
- Johann Wolfgang von Goethe