Takk for svar.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Litt subjektiv syns jeg var en underdrivelse, men nok om det. For ordens skyld bør jeg vel nevne at jeg studerer ved UiO.Magnus skrev:Ja, selvfølgelig ville jeg det.. Hadde jeg vært 100% sikker på at jeg ville studert algebra hadde jeg muligens valgt UiO selv. Jeg jobber da strengt tatt ikke for NTNU, selv om jeg kanskje er litt subjektiv.
Skeptisk? Eh. Greit at man ønsker å studere rein matematikk, men å si seg ut emner man ønsker å studere før man i det hele tatt har hatt noen form for «ordentlig» matematikk ennå, vel.. Det er jeg litt skeptisk til, ja.
Vel - du kan jo selvfølgelig velge UiO, men faktumet er. (Dette kommer faktisk fra en som akkurat tok hovedoppgave i algebraisk geometri). At etter man har en hovedoppgave i et slikt reint fag så må man enten undervise eller fortsette med en ph.D.
Og min personlig mening er at det egentlig ikke spiller så stor rolle om det er UiO, NTNU eller UiB du studerer ved, så fremt de dekker ditt behov. Man kan jo ta bachelor et sted, og master et annet også. Er vel mer når man kommer opp mot stipendiat at man gjerne vil jobbe med de professorene og det miljøet som er best relatert til hva du skal jobbe med.
Jeg vet bare at ved NTNU trenger man ikke velge hva man vil fordype seg i (hvis man studerer BMAST) før etter tredje årskurs. Snakket tilogmed med ei på 4.årskurs som ikke hadde valgt ennå (og dette var rundt juletider), men hun hadde endelig bestemt seg nå.mrcreosote skrev: Når mener du det er på tide å mene noe om hvor man skal et halvår fram i tid?