Jeg lurer på hva dere har lyst til å utdanne dere til?
Hvilket yrke er det dere drømmer om akkurat nå?
Stem og skriv gjerne ditt drømmeyrke!
Hva har du lyst til å utdanne deg til?
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
jeg begynner på ingeniør bygg til høsten. Så det blir vel naturvitenskap, matematikk og slikt..
-
- Cayley
- Sted: norge
- Kontakt:
I det siste har jeg kjedet meg litt å kom over en bok om sveising og lodding, jeg lurer nå på om det er en sveiser i meg.....
den som vet hva den ikke vet, vet mer enn den som tror den vet....
FYS.MAT \o/
Hmm - det er vel et fint valg, både for den som ønsker å jobbe i industrien, og den som måtte føle for å få en litt mer rein fordypning i fagene. Er vel eneste reelle alternativen til BMAST på NTNU det(hvis man skal studere rein matematikk da.)
Hmm - det er vel et fint valg, både for den som ønsker å jobbe i industrien, og den som måtte føle for å få en litt mer rein fordypning i fagene. Er vel eneste reelle alternativen til BMAST på NTNU det(hvis man skal studere rein matematikk da.)
Jeg har to drømmeyrker;
1) Matematiker, jobbe som forsker i ren matematikk og kanskje forelese litt innimellom
2) Orkestermusiker
Tror den første er mest aktuell. Er det forresten høyt snitt for å komme inn på matematikkstudiet på NTNU? Jeg sitter her nå og leser til historieprøve for å få en rimelig god historiekarakter for ikke å ødelegge snittet, men har mest lyst til å regne matte... ironisk.
1) Matematiker, jobbe som forsker i ren matematikk og kanskje forelese litt innimellom
2) Orkestermusiker
Tror den første er mest aktuell. Er det forresten høyt snitt for å komme inn på matematikkstudiet på NTNU? Jeg sitter her nå og leser til historieprøve for å få en rimelig god historiekarakter for ikke å ødelegge snittet, men har mest lyst til å regne matte... ironisk.
-
- Weierstrass
I Bergen og Oslo har matematikkstudiet vært åpent i veldig mange år. Dvs at alle som søker og har bestått videregående kommer inn.
Hehe, fint yrke sikkert, men litt skeptisk til bruken av forsker og ren matematikk i samme setning! Hehe.sEirik skrev: 1) Matematiker, jobbe som forsker i ren matematikk og kanskje forelese litt .
Til kalleja: Jeg går på fys.mat