Et stort sjokk?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Xerxes
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 16/06-2004 16:12
Sted: Oslo

Sies at man vil bli sjokkert over hvor vanskelig matte forskjellen er fra ungd. til VGS.

Hvordan kan jeg forberede meg på dette ? Jeg vil gjerne beholde 5/6'erne mine i matte.
Matematikk har alltid noe å by på. Ta utfordringen på strak arm, ikke bli redd.
Gjest

Første året er ganske enkelt. Faktisk nesten letter enn siste året på ungdomsskolen.
Gjest

jepp første året er dritlett, hvis du har 5 eller 6 i matte, kommer du til å seile gjennom første året. men hvis du fortsetter til 2mx, må du nok jobbe litt mer hvis du vil beholde femmern, og enda mer hvis du vil ha sekser. det går bra, ikke no å frykte egentlig... :wink:
Gjest

hvor stor er egentlig forskjellen på vanskegraden fra 1mx til 2mx?
Abeline
Guru
Guru
Innlegg: 85
Registrert: 22/05-2004 17:27
Sted: Østlandet

Forskjellen er vel egentlig at i 1mx kan du flyte på det du har lært på ungdomsskolen, du trenger ikke å lære noe særlig nytt, og det du må lære, får du god tid på. I 2mx er så og si alt nytt, så du må sørge for å henge med hele veien. Men om du ligger på 5/6 skulle det ikke være noe problem. Selv hadde jeg ingen problemer med overgangen verken fra u-skolen til 1mx eller derfra og til 2mx...
Finn en syklisk firkant, og problemet er så godt som løst:)
Svar