Stem her
(ikke ta hensyn til + og -)
Karakterer
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Cantor
- Sted: Oslo
Tallene er ikke vanskelige...
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
...men det er rekkefølgen de skal stå i.
Min første matteprøve på ungdomsskole fikk jeg en 4+. Det var en sånn osloprøve.
Men ellers har jeg aldri fått dårligere enn 5 i matte siden den gang.
Men ellers har jeg aldri fått dårligere enn 5 i matte siden den gang.
Den elendigste karakteren jeg noensinne har fått i matematikk er 5- på en sannsynlighetsprøve i 9. klasse. 

-
- Noether
- Kontakt:
3+ på sannsynlighet i 2MX. Sannsynlighetsregning er ikke matte, det er bare noe dritt de har tatt med i planen slik at feilplasserte MZ-studenter ikke skal stryke 

Vel - sannsynlighetsregninga i 2MX lærer man faktisk en del artige teknikker - bla. binomialformelen. Så det kunne vært mye værre! Statistikken i 3MX er vel strengt tatt bare teori.(3.14159265)mp skrev:3+ på sannsynlighet i 2MX. Sannsynlighetsregning er ikke matte, det er bare noe dritt de har tatt med i planen slik at feilplasserte MZ-studenter ikke skal stryke
-
- Noether
- Kontakt:
Har hørt at 3MX-sannsynligheten skal være mye lettere ja...heldigvisMagnus skrev:Vel - sannsynlighetsregninga i 2MX lærer man faktisk en del artige teknikker - bla. binomialformelen. Så det kunne vært mye værre! Statistikken i 3MX er vel strengt tatt bare teori.(3.14159265)mp skrev:3+ på sannsynlighet i 2MX. Sannsynlighetsregning er ikke matte, det er bare noe dritt de har tatt med i planen slik at feilplasserte MZ-studenter ikke skal stryke

Hoppet like godt av matematikken på videregående jeg... Trodde ikke det var noe for meg. I dag holder jeg på med hovedfag i matematikk, og har hatt privatundervisning med flere matematikkelever fra videregående. Mye som kan endre seg... 

"Det umulige er bare en midlertidig arbeidshypotese" (A. Næss)
Det går ikke så veldig bra med matematikk faget siden jeg begynte på vgs. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg får bare dårlige karakterer. Nå har jeg 2MX og det er ganske vanskelig. Jg trenger faget til senere studier, men det virker helt umulig. Noen som har gode tips til en som meg?