Eksamen, hjelp?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Guro90
Noether
Noether

Eller, det er prøvemuntlig, egentlig, men det er helt likt som 48 timers metoden i muntlig eksamen. Uansett, jeg kom opp i matematikk - Reisefeber, og skulle lage en presentasjon utav det. Jeg har bestemt meg for å "reise" til 3 forskjellige plasser, og ha 4 forskjellige "temaer". En av plassene er Tyrkia, og temaet er likninger (med to ukjente) og funksjoner. Så skal jeg ha et eksempel i daglilivet. Det er her problemet ligger. Jeg kommer ikke på noe bra. Alt virker så tynt liksom.. Noen som kan være så snill å lage en regnefortelling eller noe, handling i Tyrkia, hvor man må bruke ligning med to ukjente for å finne svaret? Det hadde vært så supert! Klem Guro :)
Guro90
Noether
Noether

ingen?
bangern90
Noether
Noether

hei:D
jeg har ikke tid til å lage en hel fortelling akkurat nå, men tenkte jeg bare kunne droppe noen idèer.
du kan jo for eksempel ha noe om en resturant, og en kombiansjon av retter som koster en viss sum, og en annen kombianasjon som koster en annen sum....

Lykke til på prøveeksamen!:D
Hasta la Victoria Siempre - To the Final Win
- Ernesto "Che" Guevara
bangern90
Noether
Noether

ps: du kan også lage en graf som forteller noe om vekslingsforholdet mellom NOK og tyrkisk myntenhet... eller mellom tyrkia og det landet du var i først?
Hasta la Victoria Siempre - To the Final Win
- Ernesto "Che" Guevara
Guro90
Noether
Noether

Tusen takk for tipsene :D
Gruer meg til imorgen (da jeg skal ha det), men håper det går bra!
Post Reply