Gledeleg å registrere at eksamen er flytta til før 17. mai. Da er vi tilbake til den ordninga vi hadde i " gode gamle dagar ", Når nasjonaldagen kom, var jobben gjort og vi kunne
starte feiringa. Eit gamalt ordtak seier at " du skal yte før du kan nyte ". Denne leveregelen er igjen komen til heider og ære blant byråkratane i UDIR. Gratulerer !
Til slutt ei oppmoding til Vaktmester : Kan du gjere vel å legge ut oppgavesetta for R2 og S2 ( eksamen 14. mai 2025 ).
Eksamen R2 og S2 vår - 25
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Noether
Hvis noen ikke klarer å vente på de komplette eksamensoppgavene så har jeg lagt ut oppgavene (og foreløpig løsningsforslag) fra S2-eksamen her: https://matematikkoppgaver.vercel.app/fagsider/s2/.
-
- Noether
Edit 16.05: Den opprinnelige posten er slettet da det viste seg at jeg svarte en bot.
Last edited by stalegjelsten on 17/05-2025 01:11, edited 1 time in total.
-
- World works; done by its invalids
Ja - vi sliter dessverre med å finne gode løsninger på å holde botene borte :-(
Skjønner.Vaktmester wrote: 19/05-2025 15:56 Ja - vi sliter dessverre med å finne gode løsninger på å holde botene borte![]()
Problemet gikk over til å være at jeg ikke vil bruke 10 sekunder på hvert bot-innlegg (slett kommentar + ban), fordi det hoper seg opp til veldig mye tid per dag som går med på det. Tror det samme gjelder flere/alle moderatorer her. Og nå er det 95% bot-innlegg.
Botene kommer tilbake fordi det observeres at lenker de poster, blir stående.
Hadde det vært én knapp for "slett kommentar, slett alle kommentarer fra bruker, ban bruker", så hadde det vært mer innafor å moderere igjen.
-
- World works; done by its invalids
Helt enig. Det er liksom ikke til å skjønne at det absolutt må være så mange klikk i phpbb for å slette innlegg og banne bruker. Skjønner at det blir lite tilfredsstillende når 95% av innleggende er søppel i perioder :-(Aleks855 wrote: 19/05-2025 20:59 Problemet gikk over til å være at jeg ikke vil bruke 10 sekunder på hvert bot-innlegg (slett kommentar + ban), fordi det hoper seg opp til veldig mye tid per dag som går med på det. Tror det samme gjelder flere/alle moderatorer her. Og nå er det 95% bot-innlegg.
Botene kommer tilbake fordi det observeres at lenker de poster, blir stående.
Hadde det vært én knapp for "slett kommentar, slett alle kommentarer fra bruker, ban bruker", så hadde det vært mer innafor å moderere igjen.
Jeg har gjort en endring i captchaen som brukes nå. Tidligere har det ført til flere bot-innlegg, men vi forsøker på nytt, så skal jeg prøve å følge med litt hvordan utviklingen blir...