Privatist matematikk 1 og 2 p om en uke- HJELP !!!

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
ugle54
Fibonacci
Fibonacci

Hei. Jeg har aldri i mitt liv interessert meg for matematikk og derfor prestert svært dårlig. Fikk 2 i standpunkt i både 1 klasse og 2 klasse matten fra videregående (p matte). Uansett har jeg alltid hatt en drøm om å studere juss. Siden mattekarakterene mine har dratt ned snittet mitt betydelig, bestemte jeg meg for å ta opp begge fagene som privatist mens jeg tjenestegjorde i forsvaret. Siden jeg er 0,5 poeng unna å komme inn. Jeg har øvd av og på siden November 2024, og faktisk lagt inn mye tid selvom jeg hater det. I det siste har jeg lagt inn mye innsats etter dimmisjon og har endelig begynt å skjønne litt mer. Programmering er nesten det eneste jeg føler meg trygg på samt lønn, KPI. Geometri har jeg nærmest hoppet over siden jeg syntes det er så vanskelig.. nå er det 1 uke til jeg skal ha eksamen og jeg ER så stressa. Hva er oddsen for at jeg får en 3 på begge eksamenene ?Jeg syntes 2 p er lettere enn 1 p. Men jeg trenger bare å få 3 på en av de to eksamenene for å hente inn 0,5 poeng.. Noen tips til hva jeg bør jobbe med siste uka fram mot eksamen ? :| :D
ingarage
Fibonacci
Fibonacci

ugle54 wrote: 11/05-2025 20:19 Hei. Jeg har aldri i mitt liv interessert meg for matematikk og derfor prestert svært dårlig. Fikk 2 i standpunkt i både 1 klasse og 2 klasse matten fra videregående (p matte). Uansett har jeg alltid hatt en drøm om å studere juss. Siden mattekarakterene mine har dratt ned snittet mitt betydelig, bestemte jeg meg for å ta opp begge fagene som privatist mens jeg tjenestegjorde i forsvaret. Siden jeg er 0,5 poeng unna å komme inn. Jeg har øvd av og på siden November 2024, og faktisk lagt inn mye tid selvom jeg hater det. I det siste har jeg lagt inn mye innsats etter dimmisjon og har endelig begynt å skjønne litt mer. Programmering er nesten det eneste jeg føler meg trygg på samt lønn, KPI. Geometri har jeg nærmest hoppet over siden jeg syntes det er så vanskelig.. nå er det 1 uke til jeg skal ha eksamen og jeg ER så stressa. Hva er oddsen for at jeg får en 3 på begge eksamenene ?Jeg syntes 2 p er lettere enn 1 p. Men jeg trenger bare å få 3 på en av de to eksamenene for å hente inn 0,5 poeng.. Noen tips til hva jeg bør jobbe med siste uka fram mot eksamen ? :| :D
Hei, skjønner godt at du føler deg stressa – det er helt naturlig! Men det virker faktisk som du er på rett vei.
Post Reply