Jeg beklager for mange spørsmål, men hvordan kan jeg komme fram her?:
Du skal finne bufferkapasiteten i en 150 ml løsning eksperimentelt. Du tilsetter 13 ml 0,10 M NaOH før indikatoren slår om og viser at du er utenfor øvre buffergrense, og 11 ml 0,10 M HCl før indikatoren viser at du er utenfor nedre buffergrense. Regn ut bufferkapasiteten til bufferen.
Jeg tenkte at x er konsentrasjonen av den sterke syren/basen.
n(NAOH) =1,3*10^-3
n(HCl) = 1,1*10^-3
Må jeg sette opp et før- og etterregnskap?
Da får jeg at AH (syra som reagerer med OH) er x-1.3*10^-3)? og motsatt med basen
Men hva skal jeg anta pKa-en er? Jeg må jo vite om den overskrider bufferområdet eller ikke med kjent pKa...?
HEr er fasiten: 0,00733 mol HCl
Tusen takk
Buffere kjemi 2
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Weierstrass
Du treng ikkje vite Ka for å løyse dette problemet.
Anta at bufferl. inneheld ei blanding av svak syre ( HA ) og motsvarande base( A[tex]^{-}[/tex] )
Sterk syre ( HCl ) forbrukar baseforma( A[tex]^{-}[/tex] ) etter likninga
H[tex]^{+}[/tex] + A[tex]^{-}[/tex] [tex]\rightarrow[/tex] HA
Tilsett stoffm. H[tex]^{+}[/tex]: n = c [tex]\cdot[/tex] V = 0.1 mol/L[tex]\cdot[/tex] 11[tex]\cdot[/tex] 10[tex]^{-3}[/tex] L = 1.1[tex]\cdot[/tex] 10[tex]^{-3}[/tex] mol
Vi ser her at 150 mL( 0.15 L ) bufferl. tangerer nedre buffergrense når vi har tilsett 1.1[tex]\cdot[/tex]10[tex]^{-3}[/tex] mol HCl
Bufferkap. i møte med sterk syre = [tex]\frac{1.1\cdot 10^{-3}}{0.15}[/tex] mol /L = 0.00733 mol HCl per liter bufferløysing.
Tilsvarande utrekning for å finne x og dermed bufferkap. i møte med sterk base.
Anta at bufferl. inneheld ei blanding av svak syre ( HA ) og motsvarande base( A[tex]^{-}[/tex] )
Sterk syre ( HCl ) forbrukar baseforma( A[tex]^{-}[/tex] ) etter likninga
H[tex]^{+}[/tex] + A[tex]^{-}[/tex] [tex]\rightarrow[/tex] HA
Tilsett stoffm. H[tex]^{+}[/tex]: n = c [tex]\cdot[/tex] V = 0.1 mol/L[tex]\cdot[/tex] 11[tex]\cdot[/tex] 10[tex]^{-3}[/tex] L = 1.1[tex]\cdot[/tex] 10[tex]^{-3}[/tex] mol
Vi ser her at 150 mL( 0.15 L ) bufferl. tangerer nedre buffergrense når vi har tilsett 1.1[tex]\cdot[/tex]10[tex]^{-3}[/tex] mol HCl
Bufferkap. i møte med sterk syre = [tex]\frac{1.1\cdot 10^{-3}}{0.15}[/tex] mol /L = 0.00733 mol HCl per liter bufferløysing.
Tilsvarande utrekning for å finne x og dermed bufferkap. i møte med sterk base.
Sist redigert av Mattebruker den 03/11-2022 23:12, redigert 1 gang totalt.
-
- Noether
Åja. Så jeg må ikke alltid ta utgangspunktet i pH ligningen.
Her vet man hvor mye mol syre som er tilsatt, men molforholdet er det samme så vi kan finne den sånn.
Hvorfor kan vi ikke direkte ta å dele stoffmengden til den sterke syra/ basen og dele den på volumet?
Her vet man hvor mye mol syre som er tilsatt, men molforholdet er det samme så vi kan finne den sånn.
Hvorfor kan vi ikke direkte ta å dele stoffmengden til den sterke syra/ basen og dele den på volumet?
-
- Weierstrass
Her samanliknar du med den løysingsmetoden vi brukte i den første oppgåva (sjå innlegg i går 02.11.22 ) . Der og då fann vistudybuddy skrev: ↑03/11-2022 17:31 Åja. Så jeg må ikke alltid ta utgangspunktet i pH ligningen.
bufferkapasiteten ( x ) ved å stille opp ei likning med grunnlag i bufferlikninga ( pH = pKa + log([tex]\frac{n(base)}{n(syre)}[/tex] ) ).
Denne metoden føreset at vi kjenner pKa , samt stoffmengde syre og base som i utgangspunktet er tilstades i bufferen. Dette er ei rein teoretisk berekning.
I herverande oppgave bestemmer vi bufferkapasiteten eksperimentelt ved å gjennomføre ei titreranalyse. Dei to metodane er prinsipielt heilt forskjellige:
Den første er ei teoretisk berekning som tek utgangspunkt i bufferlikninga, medan den andre har grunnlag i ein eksperimentell, kvantitativ analyse.
Der er med andre ord " vanntette skott " mellom dei to metodane.
PS Har endra litt på det siste løysingforslaget ( eksperimentell metode )
-
- Noether
Tusen takk for hjelpen! Skjønte mye mer om buffere nå 

-
- Weierstrass
Hyggeleg tilbakemelding !
Nyttar samtidig høve til å kommentere punkt b ( sjå tidlegare oppgave )
Startar med 1.0 mol HAc og 0.5 mol Ac[tex]^{-}[/tex].
Når vi tilset 0.1 mol rein HAc , aukar brøken n( HAc )/n( Ac[tex]^{-}[/tex] ). Det betyr at bufferkap. i møte med sterk syre ( H[tex]^{+}[/tex] ) minkar ettersom løysinga no toler mindre stoffm. H[tex]^{+}[/tex] før nedre buffergrense er nådd. Samtidig aukar kapasiteten i møte med sterk base( OH[tex]^{-}[/tex] ) ( no kan vi tilsetje meir OH[tex]^{-}[/tex] utan å overskride øvre buffergrense pH = pKa + 1 = 4.74 +1 = 5.74 )
Nyttar samtidig høve til å kommentere punkt b ( sjå tidlegare oppgave )
Startar med 1.0 mol HAc og 0.5 mol Ac[tex]^{-}[/tex].
Når vi tilset 0.1 mol rein HAc , aukar brøken n( HAc )/n( Ac[tex]^{-}[/tex] ). Det betyr at bufferkap. i møte med sterk syre ( H[tex]^{+}[/tex] ) minkar ettersom løysinga no toler mindre stoffm. H[tex]^{+}[/tex] før nedre buffergrense er nådd. Samtidig aukar kapasiteten i møte med sterk base( OH[tex]^{-}[/tex] ) ( no kan vi tilsetje meir OH[tex]^{-}[/tex] utan å overskride øvre buffergrense pH = pKa + 1 = 4.74 +1 = 5.74 )