Hei!
Jeg trenger litt hjelp med denne oppgaven:
Når dvergflagermus oppdager et bestemt bytte, sender den ut 15 lyspulser i sekundet. Den lutter etter ekko mellom hverpuls, og ny puls sendes ut umiddelbart etter at ekko er mottatt. Når byttet er nær, sender flaggermusa ut lydpulser 180 ganger i sekundet.
C) Hvor stor er avstanden s på figuren når insektet oppdages? Hvor nær er insektet i sluttfasen?
Blir det riktig å regne slik:
s=v*t
s=440m/s * 0,067 (<-1/15) = 26,8 m
Fysikk 1, kap. 5
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
stemmer vel det.hola skrev:Hei!
Når dvergflagermus oppdager et bestemt bytte, sender den ut 15 lyspulser i sekundet. Den lutter etter ekko mellom hverpuls, og ny puls sendes ut umiddelbart etter at ekko er mottatt. Når byttet er nær, sender flaggermusa ut lydpulser 180 ganger i sekundet.
C) Hvor stor er avstanden s på figuren når insektet oppdages? Hvor nær er insektet i sluttfasen?
s=v*t
men må nok være 15 lydpulser/sek i oppg.
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Hei!Janhaa skrev:stemmer vel det.hola skrev:Hei!
s=v*t
men må nok være 15 lydpulser/sek i oppg.
Jeg trenger også hjelp med denne oppgaven:
De bestemmer seg for å undersøke det grønne laserlyset nærmere og måler avstandene som er gott på figuren.
C) Bruk målingene til å bestemme bølge lengden til det grønne laserlyset.
- Vedlegg
-
- Skjermbilde.PNG (30.82 kiB) Vist 1467 ganger