2P / 2P-Y?
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Jeg har. Synes det var altfor snaut med tid i del 1. Har tatt "tentamener" hjemme, og da hadde jeg endel tid til overs.
Nei.. måtte hoppe over 1 + en deloppgave på del 1, og 2 + 1 deloppgave på del 2. Vet du når karakterene settes?
Her er eksamensoppgave uten løsning. Noen som kunne tenke seg å lage et løsningsforslag? 
https://smallpdf.com/result#r=888c541a1 ... e-document

https://smallpdf.com/result#r=888c541a1 ... e-document
Jeg lagde skjema hvor jeg skrev opp periodene og tallene som står oppført. Brukte rekkefølgen som tallene da allerede stod i. Fikk at den kumulative frekvensen var 60. Forklarte videre at tallet var summen av periode 1,2,3 og 4, og at da 60 biler hadde passert. Noe i den durenEmma7 skrev:Hvordan løste dere oppgaven 1b på del i? Den med kumulativ frekvens

Samme gjorde jegprivatist skrev:Jeg lagde skjema hvor jeg skrev opp periodene og tallene som står oppført. Brukte rekkefølgen som tallene da allerede stod i. Fikk at den kumulative frekvensen var 60. Forklarte videre at tallet var summen av periode 1,2,3 og 4, og at da 60 biler hadde passert. Noe i den durenEmma7 skrev:Hvordan løste dere oppgaven 1b på del i? Den med kumulativ frekvensEr usikker på om det er riktig, da...
Da krysser vi fingrene for at det er riktigEmma7 skrev:Samme gjorde jegprivatist skrev:Jeg lagde skjema hvor jeg skrev opp periodene og tallene som står oppført. Brukte rekkefølgen som tallene da allerede stod i. Fikk at den kumulative frekvensen var 60. Forklarte videre at tallet var summen av periode 1,2,3 og 4, og at da 60 biler hadde passert. Noe i den durenEmma7 skrev:Hvordan løste dere oppgaven 1b på del i? Den med kumulativ frekvensEr usikker på om det er riktig, da...

-
- Abel
Hei,
Jeg får ikke åpnet linken der eksamen er lagt ut. Prøv igjen, så kan jeg lage et løsningsforslag!
Jeg får ikke åpnet linken der eksamen er lagt ut. Prøv igjen, så kan jeg lage et løsningsforslag!
Jeg hadde 2P-Y eksamen idag. Har bortimot ikke gjort annet siste to ukene enn å løse gamle eksamener, og følte meg ganske selvsikker. Allerede på del 1 oppgave 3 rota jeg så innmari mye. Var ikke det å løse oppgaven som var problemet, men jeg fortsatte å gjøre dumme slurvefeil slik at jeg måtte sette opp tabellen på nytt... Kastet bort kanskje 40 min her. Endte med at jeg surra det skikkelig til også på oppgaven om tallfigurer. Denne løste jeg fint i fred og ro på bussen hjem.
Ble noe surr på del 2 også. Kan vi skylde på dårlig oksygentilførsel til hjernen pga bruk av munnbind, kanskje?
Sitter igjen med et inntrykk av at denne eksamenen var hakket mer tricky enn tidligere eksamener? På minne ''hjemme'' eksamener har jeg som regel ligget på 5, kanskje 6. Nå blir det vel en sterk 4.
Ble noe surr på del 2 også. Kan vi skylde på dårlig oksygentilførsel til hjernen pga bruk av munnbind, kanskje?

Sitter igjen med et inntrykk av at denne eksamenen var hakket mer tricky enn tidligere eksamener? På minne ''hjemme'' eksamener har jeg som regel ligget på 5, kanskje 6. Nå blir det vel en sterk 4.

Jeg synes også denne var litt verre enn tidligere, har selv satt hjemme å gjort gamle eksamensoppgaverGjest skrev:Jeg hadde 2P-Y eksamen idag. Har bortimot ikke gjort annet siste to ukene enn å løse gamle eksamener, og følte meg ganske selvsikker. Allerede på del 1 oppgave 3 rota jeg så innmari mye. Var ikke det å løse oppgaven som var problemet, men jeg fortsatte å gjøre dumme slurvefeil slik at jeg måtte sette opp tabellen på nytt... Kastet bort kanskje 40 min her. Endte med at jeg surra det skikkelig til også på oppgaven om tallfigurer. Denne løste jeg fint i fred og ro på bussen hjem.
Ble noe surr på del 2 også. Kan vi skylde på dårlig oksygentilførsel til hjernen pga bruk av munnbind, kanskje?![]()

privatist skrev: Jeg synes også denne var litt verre enn tidligere, har selv satt hjemme å gjort gamle eksamensoppgaverHva endte du opp med på figuroppgaven, da? Jeg fant først en jeg synes passet, og den passet med figur to, men slett ikke med noen av de andre figurene. Så da ble jeg stresset. Håper likevel den jeg kom fram til etterpå stemte, selv om jeg bare fikk testet den ut på to figurer
Nå spurte du ikke meg, men jeg svarte: (n+1)^2+n^2*2
Passet såvidt jeg kunne se, men var temmelig stressa, med 5 minutter igjen til kl 11

På kladdearket mitt ser jeg at jeg har rota meg frem til 3n^2+2n+1. Mener å huske at dette stemte for figur 2, men når jeg testet den mer omhyggelig på vei hjem så jeg jo at dette ikke stemte. Er det noen mulighet for at man får et lite poeng for oppgave C for at man bruker formel riktig, selv om formelen kanskje gir feil svar...?privatist skrev:Jeg synes også denne var litt verre enn tidligere, har selv satt hjemme å gjort gamle eksamensoppgaverGjest skrev:Jeg hadde 2P-Y eksamen idag. Har bortimot ikke gjort annet siste to ukene enn å løse gamle eksamener, og følte meg ganske selvsikker. Allerede på del 1 oppgave 3 rota jeg så innmari mye. Var ikke det å løse oppgaven som var problemet, men jeg fortsatte å gjøre dumme slurvefeil slik at jeg måtte sette opp tabellen på nytt... Kastet bort kanskje 40 min her. Endte med at jeg surra det skikkelig til også på oppgaven om tallfigurer. Denne løste jeg fint i fred og ro på bussen hjem.
Ble noe surr på del 2 også. Kan vi skylde på dårlig oksygentilførsel til hjernen pga bruk av munnbind, kanskje?![]()
Sitter igjen med et inntrykk av at denne eksamenen var hakket mer tricky enn tidligere eksamener? På minne ''hjemme'' eksamener har jeg som regel ligget på 5, kanskje 6. Nå blir det vel en sterk 4.Hva endte du opp med på figuroppgaven, da? Jeg fant først en jeg synes passet, og den passet med figur to, men slett ikke med noen av de andre figurene. Så da ble jeg stresset. Håper likevel den jeg kom fram til etterpå stemte, selv om jeg bare fikk testet den ut på to figurer

Har nå kommet frem til: 2n^2+4n+1 og får det til å stemme med figur 1-4. Var virkelig under tidspress fordi jeg måtte tegne en frekvenstabell hele 5 ganger før jeg klarte det uten å tulle det til med feil tall.

Dette er faktisk første skriftlige eksamen jeg har noen gang, og jeg ble virkelig overrasket over hvor fort 5 timer faktisk kan gå.