I en sportsbutikk koster 5 fotballen og 3 håndballer 3000kr, mens 2 fotballer og 4 håndballer koster 1900kr.
Hvor mye koster en fotball og en håndball?
Trenger virkelig hjelp skjønner ingenting, noen som vet hvordan man regner dette...

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
5x+3y=3000 og 2x+4y=1900 Tror det er likningsett dette herBirgo skrev:Noen som kan hjelpe meg med denne oppgaven:
I en sportsbutikk koster 5 fotballen og 3 håndballer 3000kr, mens 2 fotballer og 4 håndballer koster 1900kr.
Trenger virkelig hjelp skjønner ingenting, noen som vet hvordan man regner dette...
En fotball - 450, håndball - 250Birgo skrev:Noen som kan hjelpe meg med denne oppgaven:
[tex]40*6=240[/tex]mattehjelptrenger skrev:kan noen hjelpe meg med denne?![]()
finn to faktorer som multiplisert med hverandre gir et produkt større enn 200
trenger svar litt fort!!
Hvordan regner man ut dette likningsettet? Fikk masse med brøk ogsåntMattematika skrev:5x+3y=3000 og 2x+4y=1900 Tror det er likningsett dette herBirgo skrev:Noen som kan hjelpe meg med denne oppgaven:
Gang tellerne med hverandre og nevnerne med hverandre. Du ender opp med 1 brøk til slutt. Eks: 3/4*4/5 = (3*4)/(4*5) = 12/20 = 6/10mattenød skrev:Hva er 1/2 gange 4/15 gange 5/6
Du trenger arealet av trekanten. Volumet av prismet vil være arealet av grunnflata ganget med høyda av prismet.Bobshu skrev:Kan noen hjelpe meg med denne oppgaven??
Et rett prisme har en likesidet trekant som grunnflate. Høyden i trekanten er 7,8 cm og høyden av prismet er 18 cm.
Regn ut volumet av prismet.
Takk