Hei
jeg har en oppgave som jeg også har fasit til, men får ikke løst oppgaven på geogebra. Når jeg skal løse denne oppgaven får jeg dette tegnet opp: "{?}". Jeg lurte på om noen vet hva jeg må gjøre for å løse oppgaven.
Oppgaven er som følger: 
Funksjonen g er gitt ved g(x)=x^2*e^-x+k*e^-x
bruk CAS til å bestemme k slik at tangenten til grafen i punktet (2,g(2)) har stigningstall 4. 
Det jeg har kommet fram til er 
linje 1: g(x):=x^2*e^-x+k*e^-x
linje2:g'(2)=4
dette er fordi stigningstallet til tangenten i (2,g((2)) skal være 4
og når jeg løser får jeg "{?}". hva må jeg gjøre for å løse denne??

Geogebra Problem R1
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
- 
				UnicornSpaceship
- Noether 
Kanskje et tegn har blitt borte mens du skrev inn regnestykkene eller kanskje Geogebra bare har en dårlig dag (Kanskje programvaren har tatt påskeferie??)
Jeg fikk opp en løsning ved å løse slik: Eller kanskje du har trykket på enter istedenfor å trykke på knappen for å løse for ukjente? Stemmer dette svaret forresten?

Jeg fikk opp en løsning ved å løse slik: Eller kanskje du har trykket på enter istedenfor å trykke på knappen for å løse for ukjente? Stemmer dette svaret forresten?
- 
				gjest 16
ja unicornspaceship svaret stemmer. men det må være noe galt med min geogebra. jeg har gjort det samme som deg og dobbeltsjekket tegnene men for fortsatt opp dette "{?}". og dette er ikke første gangen. kan det ha noe å gjøre med at jeg bruker en mac??

- 
				LektorNilsen
- Descartes 
Mistenker at du kanskje har glemt å spesifisere i CAS at det skal være Eulers tall og ikke bare bokstaven "e". På mac må du da bruke "ctrl+e" for å skrive dette i CAS.gjest 16 wrote:ja unicornspaceship svaret stemmer. men det må være noe galt med min geogebra. jeg har gjort det samme som deg og dobbeltsjekket tegnene men for fortsatt opp dette "{?}". og dette er ikke første gangen. kan det ha noe å gjøre med at jeg bruker en mac??