Har ikke sett oppgaven din, men 48 poeng er 5. Hvis du klarte del 1 rom geometri og slet på del 2 vil det kanskje heller ikke ha mye å si, siden du viser du kan det i del 1. Og etter min egen prestasjon, og hva jeg vet andre klarte slet MANGE med de oppgavene i del 2, spesielt 3 d (og egentlig hele rom geometrien der). Hva fikk forresten dere som ligning for planet beta i del 1... visste ikke hvordan jeg skulle gå frem...
Selv vet jeg om flere som har ligget under poenggrensen for 5 i R2 og enda fått det på eksamen, da det ofte har vært småslurv som har ødelagt, og det virker som sensorene er opptatt av fremgangen
Enig i vanskelighetsgraden. Ikke for vanskelig, ikke for lett
R2 - Eksamen Høst 2016
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Synes også vanskelighetsgraden var midt på treet i år. Enklere enn i vår hvertfall. Romgeometrioppgaven på del 2 var vanskelig, men jeg løste den ved å lage glider for p og justere på den for å finne verdiene for p ved 60° og minste verdi. Håper dette gir uttelling! På parameterframstillingen for linjen tok jeg bare a=b. Veldig spent på om dette er rett når noen får laget løsningsforslag til eksamenen!Mat1001 skrev:Har ikke sett oppgaven din, men 48 poeng er 5. Hvis du klarte del 1 rom geometri og slet på del 2 vil det kanskje heller ikke ha mye å si, siden du viser du kan det i del 1. Og etter min egen prestasjon, og hva jeg vet andre klarte slet MANGE med de oppgavene i del 2, spesielt 3 d (og egentlig hele rom geometrien der). Hva fikk forresten dere som ligning for planet beta i del 1... visste ikke hvordan jeg skulle gå frem...
Selv vet jeg om flere som har ligget under poenggrensen for 5 i R2 og enda fått det på eksamen, da det ofte har vært småslurv som har ødelagt, og det virker som sensorene er opptatt av fremgangen
Enig i vanskelighetsgraden. Ikke for vanskelig, ikke for lett
b) er vel bare til å sette opp en likning:R2-matte skrev:Synes også vanskelighetsgraden var midt på treet i år. Enklere enn i vår hvertfall. Romgeometrioppgaven på del 2 var vanskelig, men jeg løste den ved å lage glider for p og justere på den for å finne verdiene for p ved 60° og minste verdi. Håper dette gir uttellingMat1001 skrev:Har ikke sett oppgaven din, men 48 poeng er 5. Hvis du klarte del 1 rom geometri og slet på del 2 vil det kanskje heller ikke ha mye å si, siden du viser du kan det i del 1. Og etter min egen prestasjon, og hva jeg vet andre klarte slet MANGE med de oppgavene i del 2, spesielt 3 d (og egentlig hele rom geometrien der). Hva fikk forresten dere som ligning for planet beta i del 1... visste ikke hvordan jeg skulle gå frem...
Selv vet jeg om flere som har ligget under poenggrensen for 5 i R2 og enda fått det på eksamen, da det ofte har vært småslurv som har ødelagt, og det virker som sensorene er opptatt av fremgangen
Enig i vanskelighetsgraden. Ikke for vanskelig, ikke for lett
! På parameterframstillingen for linjen tok jeg bare a=b. Veldig spent på om dette er rett når noen får laget løsningsforslag til eksamenen!
[tex]\vec{n}_\alpha *\vec{n}_\beta =\left | \vec{n}_\alpha \right |*\left | \vec{n}_\beta \right |*cos(60^{\circ})\Longleftrightarrow \left [ 1,-1,0 \right ]*\left [ 1,0,p \right ]=\left | [ 1,-1,0 \right ] \right |*\left[ 1,0,p \right ]\right | *\frac{1}{2} \Longleftrightarroow p=\pm 1[/tex]
c) Hvis jeg ikke er på bærtur nå, så tror jeg det er bare å studere radikanden (uttrykket under rotegnet) og se når dette er minst
d)
For å finne skjæringen mellom planene trenger vi en retningsvektor og et punkt på linja. Siden retningsvektoren må være parallell med begge planene, vil den stå normalt på normalvektorene
[tex]\vec{n}_\alpha \times \vec{n}_\beta =\left [ -p,-p,1 \right ][/tex]
Setter en av koordinatene lik 0 ===> [tex]y=0[/tex]. Får at [tex]x=3\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\wedge \,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,z=\frac{1}{p}[/tex]
Dvs
[tex]\ell: = \begin{cases} x=3-pt, \\ y=-pt ,\\ z=\frac{1}{p}+t\end{cases}[/tex]
Sist redigert av Drezky den 26/11-2016 18:22, redigert 1 gang totalt.
[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Tja, annengrads diff. likninger er jo forsåvidt en del av kompetansemålene, så de skal kunne regnes på en evt. eksamen. Aldri ta ting forgittTtttuiw skrev:Følte den egentlig var ganske snill.. Litt "slemt" med 2.grads diff på del 1, men ellers en helt OK eksamen sett fra min side. Verken den vanskligste eller den letteste. Iforhold til Vår16 var denne et par hakk enklere

Drezky skrev:b) er vel bare til å sette opp en likning:R2-matte skrev:Synes også vanskelighetsgraden var midt på treet i år. Enklere enn i vår hvertfall. Romgeometrioppgaven på del 2 var vanskelig, men jeg løste den ved å lage glider for p og justere på den for å finne verdiene for p ved 60° og minste verdi. Håper dette gir uttellingMat1001 skrev:Har ikke sett oppgaven din, men 48 poeng er 5. Hvis du klarte del 1 rom geometri og slet på del 2 vil det kanskje heller ikke ha mye å si, siden du viser du kan det i del 1. Og etter min egen prestasjon, og hva jeg vet andre klarte slet MANGE med de oppgavene i del 2, spesielt 3 d (og egentlig hele rom geometrien der). Hva fikk forresten dere som ligning for planet beta i del 1... visste ikke hvordan jeg skulle gå frem...
Selv vet jeg om flere som har ligget under poenggrensen for 5 i R2 og enda fått det på eksamen, da det ofte har vært småslurv som har ødelagt, og det virker som sensorene er opptatt av fremgangen
Enig i vanskelighetsgraden. Ikke for vanskelig, ikke for lett
! På parameterframstillingen for linjen tok jeg bare a=b. Veldig spent på om dette er rett når noen får laget løsningsforslag til eksamenen!
[tex]\vec{n}_\alpha *\vec{n}_\beta =\left | \vec{n}_\alpha \right |*\left | \vec{n}_\beta \right |*cos(60^{\circ})\Longleftrightarrow \left [ 1,-1,0 \right ]*\left [ 1,0,p \right ]=\left | [ 1,-1,0 \right ] \right |*\left[ 1,0,p \right ]\right | *\frac{1}{2} \Longleftrightarroow p=\pm 1[/tex]
c) Hvis jeg ikke er på bærtur nå, så tror jeg det er bare å studere radikanden (uttrykket under rotegnet) og se når dette er minst
d)
For å finne skjæringen mellom planene trenger vi en retningsvektor og et punkt på linja. Siden retningsvektoren må være parallell med begge planene, vil den stå normalt på normalvektorene
[tex]\vec{n}_\alpha \times \vec{n}_\beta =\left [ -p,-p,1 \right ][/tex]
Setter en av koordinatene lik 0 ===> [tex]y=0[/tex]. Får at [tex]x=3\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\wedge \,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,\,z=\frac{1}{p}[/tex]
Dvs
[tex]\ell: = \begin{cases} x=3-pt, \\ y=-pt ,\\ z=\frac{1}{p}+t\end{cases}[/tex]
Kan ikke punktet (4,1,0) brukes i parameterframstillingen for linjen? Siden punktet ligger i begge plan, og planene skjærer hverandre langs denne linjen, da burde jo punktet ligge på denne linja.
Mat1001 skrev:Har ikke sett oppgaven din, men 48 poeng er 5. Hvis du klarte del 1 rom geometri og slet på del 2 vil det kanskje heller ikke ha mye å si, siden du viser du kan det i del 1. Og etter min egen prestasjon, og hva jeg vet andre klarte slet MANGE med de oppgavene i del 2, spesielt 3 d (og egentlig hele rom geometrien der). Hva fikk forresten dere som ligning for planet beta i del 1... visste ikke hvordan jeg skulle gå frem...
Selv vet jeg om flere som har ligget under poenggrensen for 5 i R2 og enda fått det på eksamen, da det ofte har vært småslurv som har ødelagt, og det virker som sensorene er opptatt av fremgangen
Enig i vanskelighetsgraden. Ikke for vanskelig, ikke for lett
Det er vel teknisk sett uendelige mange løsninger for plan [tex]\beta[/tex], men jeg fikk 4x-3y-4=0
-
- Lagrange
- Innlegg: 1264
- Registrert: 04/10-2015 22:21
Etter noen har laget en.Algebra skrev:Når kommer fasit??
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Hei!
Hadde eksamen nå på fredag. Skrev store deler av del 2 på Word, og spørsmålet mitt er om sensor legger stor vekt på føring og forklaring?
Hadde eksamen nå på fredag. Skrev store deler av del 2 på Word, og spørsmålet mitt er om sensor legger stor vekt på føring og forklaring?
Kan noen please forklare hva svaret er på del 3, oppgave 4? Jeg fikk helt merkelig a1 og k, men det burde jo stemme...